Aviseringar
Rensa alla

Muslimsk präst berättar för oss om islams framtid i Europa.


SLCD
 SLCD

Casablanca:

Det där är ingen riktig tv-kanal

Al-nas TV är tyvärr mycket verklig.


   
SvaraCitera

SLCD:

Al-nas TV är tyvärr mycket verklig.

nej jag menar att det är en webb-tv kanal, man kan inte se det på teven utan endast på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du det nu man ska skaffa islamistiska vänner så man har någon som helst överlevnadschans i den "nya" världen ?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Casablanca:

nej jag menar att det är en webb-tv kanal, man kan inte se det på teven utan endast på internet.

Ahh du tänkte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

präst?

Präst är ingen särskild term för just kristendomen. Med präst menas en andlig och religiös ledare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Clergy


   
SvaraCitera

SLCD:

Ahh du tänkte så.

Kan vara bra att nämna det så att Sming inte får för sig att alla muslimer samlar hela familjen för att sitta och kolla på det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Videon var menad lite för att belysa det lilla faktumet att du verkar tro att det bara är muslimer som säger och gör rätt korkade saker med hänvisning till sin religion.

Det du om mig kallar för lilla faktumet stämmer inte alls. Som jag sagt till många människor tidigare, så kanske du borde gå till förstahandskällan, mig, istället för att lyssna på vad dylika vänster-debattörer säger om mig.

Du har varit på forumet tillräckligt länge tycker jag för att faktiskt ha lite insyn i detta. Hade du varit en nybliven användare hade jag dock sett mellan fingrarna. Jag anstränger mig dock nästan helt uteslutet på att kritisera islam, så jag har lite överseende på saken. Liksom jag har överseende över att vissa debattörer brister i logik för att dom är så politiskt färgade.

Anledningen till att jag väljer att kritisera islam, förutom att det är den våldsbenägnaste av alla religioner, så är det en religion som växer i sverige och som folk fortfarande har förväntningar på att inte vara värre än någon annan religion. Kristendomens ställning i Europa har försvagats sedan lång tid tillbaka, kyrkans makt har minimerats och religionskritiken har förekommit i över hundra år. mao: dom flesta vet redan att kristendomen är skit. Men mot islam så finns inte samma kritik. Om kristna präster som hatar bögar eller motsätter sig samkönad giftmål går hur som helst bra att kritisera. Men om muslimer som talar om att hetsa mot icke-muslimer och att utföra Jihad är pratet nästan obefintligt. När tillfällena väl dyker upp ska jag också säga.


   
SvaraCitera

Sming:

Men mot islam så finns inte samma kritik.

I Sverige har folk svårt att skilja på muslimer och muslimska extremister, man sätter gärna alla muslimer i samma fack(eller alla som ser ut att komma från mellanöstern också för den delen).

Kritik mot islam finns, dock inte lika mycket i Sverige.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Sming:

Det du om mig kallar för lilla faktumet stämmer inte alls. Som jag sagt till många människor tidigare, så kanske du borde gå till förstahandskällan, mig, istället för att lyssna på vad dylika vänster-debattörer säger om mig.

Går på min egen uppfattning om dig.

Sming:

Du har varit på forumet tillräckligt länge tycker jag för att faktiskt ha lite insyn i detta.

[rolleyes]

Sming:

Jag anstränger mig dock nästan helt uteslutet på att kritisera islam, så jag har lite överseende på saken.

Skulle möjligtvis kunna ligga bakom en del av min uppfattning om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Går på min egen uppfattning om dig.

Kostigt, för jag har faktiskt aldrig påstått det som du säger om mig. Och anledning till varför jag riktat in mig mest på muslimer, har jag gett förklaring på.

SLCD:

Skulle möjligtvis kunna ligga bakom en del av min uppfattning om dig.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

om flesta vet redan att kristendomen är skit

antar att du tycker det? har jag rätt?

Dock så sympatiserar ju SD med:

Sming:

kristna präster som hatar bögar eller motsätter sig samkönad giftmål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

antar att du tycker det? har jag rätt?

Både ja och nej. Jag är lite av en traditionalist och kulturnationalist. Så jag värdesätter kyrkan högt för att den är en stor del av vårt kulturella arv. Men självklart tror jag inte på gud eller det mesta som står i bibeln.

dazed_and_confused:

Dock så sympatiserar ju SD med:

SD tycker så vitt jag vet att svenska kyrkan ska vara en organisation som inte ska stryka alla grupper medhårs. Så din liknelse (något jag vill minnas att du tidigare sagt) om att Sverigedemokrater skulle vara homofober stämmer inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

SD tycker så vitt jag vet att svenska kyrkan ska vara en organisation som inte ska stryka alla grupper medhårs. Så din liknelse (något jag vill minnas att du tidigare sagt) om att Sverigedemokrater skulle vara homofober stämmer inte.

Dom är ju emot samkönade äktenskap, homosexuella rätt att adoptera, lesbiska kvinnors rätt till insemination osv - dom är i nuläget mer homofobiska och hårdnackat kristna än kristdemokraterna är.


   
SvaraCitera