Aviseringar
Rensa alla

Muslimska tjejer och idrott


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag ska argumentera för att muslimska tjejer ska ha separat idrott i skolan, och jag undrar ifall ni skulle kunna hjälpa mig komma på några bra argument? 🙂


   
Citera

HAHA, var det dummaste jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte du lär hitta något då det är en dålig idé


   
SvaraCitera

vörför skilja på människor och så när vi är lika mycke värda liksom
och sen kan man inte få allt man vill ha jag vill ha en playstaton3 men måste vänta några månader innan jag har råd fast jag vill ha den nu


   
SvaraCitera

Dem vill inte bli avslöjade i dushen typ.


   
SvaraCitera

Ge dom IG i ämnet om dom inte vill vara med, end of story.

...nej, jag har inte heller några argument för separat idrott.


   
SvaraCitera

btw ang avslöja, så har jag för mig att muslimska kvinnor som har slöjor slipper ha det om de bara är med andra kvinnor och inga andra män.


   
SvaraCitera

* De känner sig inte tvingade att ha en slöja/burka/niqab under idrotten.


   
SvaraCitera

det finns inga bra argument


   
SvaraCitera

Är väl bara att ordbajsa fram något, du behöver inte hålla med om det du säger precis.


   
SvaraCitera

Ser att det skulle vara svårt att argumentera för att just muslimska tjejer ska ha rätt till det, men skulle kanske kunna gå ur perspektivet att "de som inte känner sig bekväma med den vanliga idrotten ska få separat". Det kanske skulle gå, men att särskilja på folk och folk på det sättet blir svårt att argumentera för.

Men du kanske kan ordbajsa lite om den helt retarderade religionsfriheten? Blir jättelätt för din motdebattör att krossa det argumentet dock, då religionsfrihet är dumheter.


   
SvaraCitera

Jag har kompisar som är muslimer, och dom skulle inte vilja ha separat idrott. Dom tycker att det är bra att vara med klassen och vill vara med på aktiviter. Det är väl inga problem för dem ^^ bara klä på sig lite mer. Men enskild simning kanske skulle vara bra.


   
SvaraCitera

Lol. Nej, det vore sjukt opraktiskt och ej genomförbart.


   
SvaraCitera

Nä, sån segregering ska inte uppmuntras.


   
SvaraCitera

klart dom ska vara med alla andra, vad har du för anledning till att ens ta upp frågan?


   
SvaraCitera