Aviseringar
Rensa alla

Muslimska tjejer och idrott


- Varför tycker du att muslimska tjejer ska ha separat idrott?

Ja där har du ditt argument, duger dom inte tycker du tyder det på antigen på att:

1, Du är inte tillräckligt motiverad att lära dig och få igenom din vilja.
2, Du är inte tillräckligt kunnig i frågan, och du gör bäst i att bli mer insatt och öva retoriken.

Lycka till!


   
SvaraCitera

OF 5:

det finns inga bra argument


   
SvaraCitera

Håller med flertalet, finns inga bra argument alls, för det är fel.
Är det en skoluppgift, du ska skriva ett argumenterande tal?
Då hade jag nog kunnat komma upp med något.
Men detta får du klara själv 🙂

Tycker det är förjävligt rent ut sagt, min flickvän fick t.ex inte lära sig simma av den anledningen att det fanns pojkar närvarande [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det finns folk som får rätt till enskild idrott eller annan speciallösning pga andra saker (social fobi etc), så du kan ju alltid hävda att religionsfriheten skulle vara lika viktigt. Det är väl bättre att de får egen idrott än ingen alls, om nu det nu är så noga.


   
SvaraCitera

För dom är mycket snabbare än svenska tjejer så då blir det obalanserat osv.

Säg också typ att alla ska ha lika rätt till samma utbildning och då dom inte får visa sig utan slöja för män så tar man bort deras chanser att ha idrot osv.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Instämmer i inga bra argumentkören [cool]


   
SvaraCitera

alla raser/religioner ska kunna umgås med varandra, fattar inte vad ni som inte tycker det har för fel i huvudet? berätta gärna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill dom inte ha idrott så var inte med på idrotten då. Vill dom stå för sin religon grej får dom väll ta ett IG[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungefär som att argumentera för pizza-diet till överviktiga[confused]


   
SvaraCitera

Separat från vilka? Alla utom andra muslimska tjejer?


   
SvaraCitera

Vad har du emot muslimska tjejer ?
Har vi skadat dig eller vad? stör vi dig ?

Helt sjukt!
Jag har vanlig idrott med killar och tjejer och fastän jag är muslim,
ingen har något emot det, och jag känner mig inte utstött heller,
Har många killkompisar och vi muslimska tjejer lever som vilken svensk som helst , fast kanske att vi ha lite andra regler än va ni kristna har[bigsmile] , tycker inte att du ens ska tänka på sånt , onödigt inlägg..[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi ska inte anpassa oss efter invandrarna, dom ska anpassa sig efter oss heter det.


   
SvaraCitera

Wombatz:

Vi ska inte anpassa oss efter invandrarna, dom ska anpassa sig efter oss heter det.

Om dom är icke-invandrade muslimer då?


   
SvaraCitera

hm ja juste..
Jag är född här i sverige .. och fan skapad här också, det ända som är skillnaden mellan mig o sverigefolket är religionen.. fast jag är mer van vid kristna som befolkning runtomkring mig än muslimer eftersom jag då är uppväxt bland kristna..

Det sjukaste jag tycker är att man ens måste utse skillnaderna mellan religionerna , vi är alla människor .. ingen är bättre pga sin religion osv..[smile]


   
SvaraCitera