Aviseringar
Rensa alla

Muslimska vänner?


Ämnesstartare

mynona:

Vad drar dig till den ideologin? Något specifikt?

Mår bra av den? [bigsmile] Tror på det som står i koranen (det jag hittills har läst), och jag blir bara gladare och mer tillfredsställd med livet av att ha en tro. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

finns väl föreningar för folk som vill konvertera till en viss religion? kontakta någon moské, någon ansvarig där kanske vet var du ska söka dig.

Har mejlat flera utan svar... Och sen vill jag ha mer kunskap innan jag konverterar. Lifes hard [cute]


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

Har mejlat flera utan svar... Och sen vill jag ha mer kunskap innan jag konverterar. Lifes hard [cute]

Ring då.
http://www.familjeliv.se/Forum-26-66/m35896689.html

här kan du nog hitta någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

här kan du nog hitta någon

Dankeschön! [love]
Nog svårt att hitta jämnåriga men så kräsen får man väl inte vara.


   
SvaraCitera

Du vet väll att i Islam så har kvinnor knappt några rättigheter och är deras makes ägodel va? Islam = Slaveri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

preacher1195:

Du vet väll att i Islam så har kvinnor knappt några rättigheter och är deras makes ägodel va? Islam = Slaveri.

Jag vet vad koranen berättar för mig, och det är inte samma sak [wink] Följer inga kulturer eller mäns lagar [bigcheers]


   
SvaraCitera

Så fort du går med, bye bye du är slav så fort du gifter dig med en muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

preacher1195:

Så fort du går med, bye bye du är slav så fort du gifter dig med en muslim.

Du verkar inte ha haft bra erfarenheter [sad] Har du inga muslimer i skolan/jobbet?
Iaf, only time will show my dear [cool]


   
SvaraCitera

Har en muslim i min klass, hon blir tvingad att be och ska mot sin vilja flytta tillbaka till Somalien, hennes farsa sa i person att hon ska gifta sig så fort som möjligt(á la 2014).

Edit: Skulle = Ska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

preacher1195:

Har en muslim i min klass, hon blir tvingad att be och ska mot sin vilja flytta tillbaka till Somalien, hennes farsa sa i person att hon skulle gifta sig så fort som möjligt(á la 2014).

[rolleyes] Synd om tjejen. Finns också aetister som massmördar, knarkar och stjäl. Wooops? Nu ska vi hata alla aetister. Iaf så tror jag att det mesta ligger på kultur (eftersom hennes familj är invandrare)
Tänker iaf inte fortsätta diskutera detta nu [love]


   
SvaraCitera

Försöker du samla på vänner med olika religioner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Försöker du samla på vänner med olika religioner?

Läs tråden lille vän


   
SvaraCitera

Sveriges Unga Muslimer kan kanske vara ett bra stället att börja på: http://www.ungamuslimer.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firefox:

Sveriges Unga Muslimer kan kanske vara ett bra stället att börja på: http://www.ungamuslimer.se/

Mejlat utan framgång [n]


   
SvaraCitera

Det känns lika efterblivet att söka upp muslimer för att ha som en vänfjäder i hatten som att konsekvent vägra bli vän med muslimer.


   
SvaraCitera