Aviseringar
Rensa alla

MVG i so , HUR?!


Fick också MVG i alla SO-ämnen på högstadiet. Hur? Jag är ett smart geni helt enkelt [ops]


   
SvaraCitera
Nollan

mackan_1995:

Hur fan gör jag för att få MVG?

Fråga din lärare exakt vad som behövs förbättras för att du ska uppnå MVG, ibland är de ju bara nån grej sådär som man missar, och då får du ju veta va de är du måste fokusera på.


   
SvaraCitera

OF 5:

man anstränger sig så mycket att man inte har tid för några andra ämne/ liv.


   
SvaraCitera

Smöra, sitt längst fram på lektionerna och räck upp handen mycket! Funkade för mig. Länge sen jag hörde ordet "SO", haha.


   
SvaraCitera

mackan_1995:

Det verkar sjukt svårt!

Svar nej. Det är inte svårt att få bra betyg i grundskolan. Bara plugga in så mycket fakta som möjligt och rapa upp allt på prov. Tänk på att detta bara ger G sedan på gymnasiet.


   
SvaraCitera

Läs kriterierna och har du ytterligare frågor kring betygen så prata med din lärare. Vad behöver du förbättra? Vad gör du bra? osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nu säga att jag fick MVG på SO fördjupningen 😀 måste bara hålla i det nu sista veckorna!! vvi har ett religionsprov till så ska försöka ta MVG på det med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Padrino:

Svar nej. Det är inte svårt att få bra betyg i grundskolan. Bara plugga in så mycket fakta som möjligt och rapa upp allt på prov. Tänk på att detta bara ger G sedan på gymnasiet.

Ofta att en MVG elev sänker sig till G på gymnasiet ? :O det verkar ju konstigt


   
SvaraCitera

Man är med mycket på lektionerna och pratar, man diskuterar och för fram sina åsikter och varför man har dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga läraren vad som krävs för ett MVG, ifall du visar intresse och eftersträvan för högsta betyg visar du ett gott engagemang för lärarens ämne, och då spelar inte bara resultaten in på betyget. Många lärare är dessutom schyssta, ifall du väger mellan två betyg (t.ex. VG och MVG), väljer många lärare det högre alternativet, och vips så har du ett MVG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Felicious:

Fråga läraren vad som krävs för ett MVG, ifall du visar intresse och eftersträvan för högsta betyg visar du ett gott engagemang för lärarens ämne, och då spelar inte bara resultaten in på betyget. Många lärare är dessutom schyssta, ifall du väger mellan två betyg (t.ex. VG och MVG), väljer många lärare det högre alternativet, och vips så har du ett MVG!

Nej det har du fan rätt i! jag va jättesugen på ett VG i NO förut och då sa läraren att hon såg att jag jobbat och kämpat så då satte hon det. och nu fick jag MVG i kemiprovet(nationella) så kanske tom höjer mig till MVG där! ... Men ni som vet , jag fick ju MVG på kemin och nu har vi skrivit biologiprov. om jag får VG+ där , vad tror ni jag får i betyget då ? (obs, vi har bara haft nationella i kemi och nu biologi sen är det slut)

Nu måste jag bara hålla MVG nivån på en etikuppgift och ett religionsprov..
Ska satsa allt på ett MVG i SO nu !! :d

Annars satsar jag också på det i Träslöjd , No och HK utöver SO´n


   
SvaraCitera

Lättast är väl att gå fram och ställa dig framför din lärare och uttrycka följande ord verbalt så pass högt att din lärare hör dig:

"Hej, har en fråga, vad behöver jag göra för att få mvg?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Lättast är väl att gå fram och ställa dig framför din lärare och uttrycka följande ord verbalt så pass högt att din lärare hör dig:

"Hej, har en fråga, vad behöver jag göra för att få mvg?"

precis!


   
SvaraCitera

Felicious:

precis!

Vill man ha ig kan man gå fram till sin lärare och uttrycka sig rektalt så att läraren hör.


   
SvaraCitera

mackan_1995:

Ofta att en MVG elev sänker sig till G på gymnasiet ?

Men det är för att det som ger dig MVG i grundskolan ger dig "bara" G i gymnasiet. Dessutom har en MVG-elev troligen mer förkunskaper. Jag kan säga att jag gick ut med 315 (nian) och nu ligger jag på snitt, VG i allt. Betydligt sämre, betydligt svårare.


   
SvaraCitera