Aviseringar
Rensa alla

My Crystal Dream!


Ämnesstartare

I gave you my love, I gave you my heart, you could have my soul if you wanted too. You said you keep it for your entire life. You said you keep it next to your heart, that was the promise you made to me.
But now you throw it away like it was a defect toy, that infected you with bad dreams. You crushed the box, the box with my heart. You crushed my heart like it was made of wool. No tear you fell, no tear had to fall. But the promise you made me is long forgotten. If you remember it please do tell. But as now it’s just a nightmare for you. I wish you see like my eyes do, the crystal dream you are. But still you insult yourself with bad words, but if you see yourself through my eyes you would understand. That the promise you made were sacred for me. But that promise you destroyed, my eyes will no longer see the crystal. The crystal who guided me through pain and fear. Because the crystal I dropped and lost is you. I will never retrieve, it can’t be found. Because you took it away like you crushed my heart.

Tycks?
Bra/dålig?


   
Citera

skriv inte dikter på engelska om du inte behärskar språket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaa xD du denna dikt är gammal:P orkade dock inte sätta mig ner och ändra språket:P skrev skiten när jag var 13-14 och då var jag inte bra på engelska;)


   
SvaraCitera

yeppieez:

då var jag inte bra på engelska;)

märks.

varför lägger du då ut den?


   
SvaraCitera

fröken stöken:

varför lägger du då ut den?

Han är 15 nu. [wink]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Han är 15 nu.[wink]

haha är ingen ursäkt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nae e 17 nu;)!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du lilla miss klagan;) Linka te några av dina perfekta dikt böcker:) Så ska jag buga och lyssna tills dess är dina ord lika hala runt min skalle som en ål.


   
SvaraCitera

yeppieez:

Linka te några av dina perfekta dikt böcker:)

hon sa väl aldrig att hon skriver bättre än du?


   
SvaraCitera

Tips:
- Skriv inte på engelska om du inte talar det flytande. Ordentligt flytande.
- Radbryt mer. Det blir en vägg av text.
- Skyll inte dåliga dikter på att de är gamla (eller på något annat egentligen); allt skapande upplevs sämre om skaparen "ursäktar" det hen gjort.

Försök använda ett kreativare språk; mitt råd är att du, åtminstone till en början, skriver på svenska. Det är svårt att få till nyanser och använda ett språk kreativt om det inte är ens modersmål eller sitter lika bra som modersmålet.

Om du vill skriva bra är ett råd att du läser mycket. Läs både bra och dåliga grejer, både prosa och poesi. Att läsa upp på de gamla klassikerna är en fördel, men det finns även många bra nu aktiva poeter.

Mitt sista råd är att vara ödmjuk gentemot kritik. Att kalla någon som ger konstruktiv kritik "lilla miss klagan" kommer inte leda någon vart, och att kräva att den andre ska skriva bättre är bara efterblivet. Jag kan säga att Cool as Ice är en fruktansvärt dålig film, även om jag själv inte är regissör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste fråga om folket som kommenterar läser eller bara kommenterar. Ska se om jag kan hitta en ny skriven dikt. För den där är 4a år gammal..... Antingen är folket här idioter eller lata. Vilket ni väljer är erat val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna är till alla som inte läser kommentarer utan bara kommenterar.

facepalm.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hon sa väl aldrig att hon skriver bättre än du?

Nej.
Men min åsikt är att, ska du kommentera åt andra ska du kunna prestera bättre själv. Annars är dina åsikter värdelösa. För vad ger det att kommentera när du själv inte är bättre? Jag kan säga iaf. inga "improves" då den personen bara "tror" man vet vad man talar om.


   
SvaraCitera