Aviseringar
Rensa alla

mycket dum!


Ämnesstartare

hatar min data som cpar och snart dör vilket innebär att jag måste skaffa ny. måtte den vakna en sista gång så jag kan överföra all skit. tänk om det försvinner!!!! inte bra asså


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Whats the matter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Whats the matter?

datan är typ helt död [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

datan är typ helt död

Stationär eller bärbar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Stationär eller bärbar?

stationär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

stationär

Är nog inte så svår att laga då. Vad är det för datormodell?
Händer det ingenting över huvudtaget när du trycker på startknappen?
Det kommer absolut gå att rädda det som finns på hårddisken så det behöver du inte vara orolig över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Är nog inte så svår att laga då. Vad är det för datormodell?
Händer det ingenting över huvudtaget när du trycker på startknappen?
Det kommer absolut gå att rädda det som finns på hårddisken så det behöver du inte vara orolig över.

haha vad är datormodell? jag kan ingenting. ska ringa datagubben

jo. datorn startas men ibland händer inget, skärmen är svart och inget kommer upp. annat som händer är att den går på och sen låser sig efter 5 min eller nåt. inget går att trycka

det hoppas jag. försvinner grejs blir jag sur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha vad är datormodell? jag kan ingenting. ska ringa datagubben jo. datorn startas men ibland händer inget, skärmen är svart och inget kommer upp. annat som händer är att den går på och sen låser sig efter 5 min eller nåt. inget går att trycka det hoppas jag. försvinner grejs blir jag sur

Det kan hända att det fungerar om du ominstallerar datorn.
Annars kan det vara någon kondensator i nätaggregatet som är dåligt och gör att datorn blir instabil, kan även vara moderkortet.
Har du en annan stationär dator hemma?
I så fall kan du koppla in hårddisken där som extra hårddisk och flytta över dina saker.

Har du bara bärbar kan du köpa ett sånt här: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162214-deltaco_externt_kabinett_for_1x3....

och bygger då om hårddisken till en extern som du bara behöver ansluta till USB.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Det kan hända att det fungerar om du ominstallerar datorn.
Annars kan det vara någon kondensator i nätaggregatet som är dåligt och gör att datorn blir instabil, kan även vara moderkortet.
Har du en annan stationär dator hemma?
I så fall kan du koppla in hårddisken där som extra hårddisk och flytta över dina saker.

haha ja du jag förstod inte mycket av det där, du verkar ha koll i alla fall. jepp vi har dock fler stationära. men jag har en annan grej, typ en jätte USB som rymmer massa skit och jag hade tänkt överföra alt viktigt från datorn till den

sen ringer jag datasnubben som får lösa problemet

mrman:

Har du bara bärbar kan du köpa ett sånt här: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162214-deltaco_externt_kabinett_for_1x3....

och bygger då om hårddisken till en extern som du bara behöver ansluta till USB.

coolt. det låter ju bra. men tror inte det behövs för den edna bärbara jag har är den vi fått av skolan


   
SvaraCitera