Aviseringar
Rensa alla

Mydriasis vackert?


Ämnesstartare

På 1700-talet var det vanligt att adelsfröknarna för att se vackra ut
droppade belladonnadroppar i ögonen. De ansåg att man fick en djup och kärleksfull blick av det. Dropparna är ett extrakt från busken Atropa
belladonna som innehåller ämnet atropin som gör så att pupillen vidgas. Se
bild! Högra ögat har droppats ett ämne i med atropin liknande effekt. Idag
kanske associationerna man får till stora pupiller är annorlunda dock.

mydriasis.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Killar: Kanske

måste se hela bilden så att säga, båda ögonen "droppade" för att bestämma mig. Så som det ser ut på de där bilderna så blir jag bara förvirrad, ser oerhört konstigt ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste se hela ansiktet förresten! 


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Tjejer: Ja till viss del

Har aldrig tänkt på det men det ser ganska harmoniskt ut?? Eller så tilltalar det mig för jag gillar mörka ögonfärger och när pupillen blir såpass stor blir ju ögat i större del mörkt idk faktiskt. Men skulle nog aldrig välja att droppa konstiga grejer i mina ögon haha


   
SvaraCitera
Draug

Gasolinerainbow: Killar: Ja, till viss del

kan bli lite skrämmande om pupillen slukar upp hela ögat däremot, men då beror det ju oftast på att man har andra roliga grejer i kroppen som orsakar detta 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är värre än kinesernas ögonoperationer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta känns relaterat till rouge och läppstift - en strävan att se ständigt upphetsad ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man ser bildwen här ser det otäckt och väldigt "medicinskt" ut. Däremot tror jag att det kan se vackert och spännande ut om det är i båda ögonen och bara lite gran. Det är för hög dos använd här.


   
SvaraCitera
mynona

avsikten är att associera till sexuell upphetsning eftersom pupillerna då naturligt vidgas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: avsikten är att associera till sexuell upphetsning eftersom pupillerna då naturligt vidgas

Tror också det. Ken just att tar manmycket ser man sjuk och drogad ut. Ska bara ta så lite att ingen märker något på ett medvetet plan tror jag.


   
SvaraCitera
mynona

Gasolinerainbow:

Tror också det. Ken just att tar manmycket ser man sjuk och drogad ut. Ska bara ta så lite att ingen märker något på ett medvetet plan tror jag.

ja


   
SvaraCitera