Aviseringar
Rensa alla

Myggor, vad fan


Ämnesstartare

Ok, de senaste två dagarna har det börjat dyka upp en hel del mygg i min lägenhet, avlivat 7st bara ikväll, det stör mig för att 1) Är mygg ens aktiva/vid liv den här tiden på året? 2) Jag vet inte vart de kommer ifrån, hade öppet och vädrade någon timma i söndags men svär på att det inte fanns en insekt här inne förrän igår.

Var kommer de ifrån, vad vill de och är det möjligt? Lokala terrorister som försöker smitta mig med malaria? Fattar noll och är irriterad, förklara för mig


   
Citera
mynona

Ta det som den sista resten av sommaren. men nog är det konstigt att enbart det negativa effekterna av sommaren skulle bevaras till vintern. är det snö utanför dörren där du bor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nykläckta myggägg kanske.
Hade en jätteenvis fluga här igår. Nu vet jag ej var den är. Kanske uppäten av min pälsvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: är det snö utanför dörren där du bor

Nä, bor inte i norrland

isola: Nykläckta myggägg kanske.

Rätt säker på att de lägger ägg/larverna utvecklas i hyfsat stillastående vattendrag, har nog inga sådana här inne

isola: Hade en jätteenvis fluga här igår. Nu vet jag ej var den är. Kanske uppäten av min pälsvän

Pälsvänner är bra på att eliminera insekter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det börjar bli för kallt ute nu, så dom söker sig till värmen har själv massa flugor nu. Sen så när dom hittat ett balanserat temperaturställe så går dom i ide eller vad det heter som dom gör.


   
SvaraCitera