Aviseringar
Rensa alla

Mysterium kräver teorier


mynona
Ämnesstartare

Hur kommer det sig egentligen att Jack och Gus från Askungen bor hos Farmor Anka? Som barn reflekterade jag aldrig över det. Nu gör jag det. Vad tror ni?


   
Citera

mynona: Jack och Gus från Askungen bor hos Farmor Anka?

VA?


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Fingerprints:

VA?

Ja? Så är det ju i Kalle Anka-tidningarna. Jack och Gus bor i farmor Ankas ladugård. Senast i den gamla tidning jag läste i påsk skrämde de bort farmors kusin Magda från gården. 


   
SvaraCitera

mynona:

Ja? Så är det ju i Kalle Anka-tidningarna. Jack och Gus bor i farmor Ankas ladugård. Senast i den gamla tidning jag läste i påsk skrämde de bort farmors kusin Magda från gården. 

Vilka är Jack och Gus i Askungen? 


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Fingerprints:

Vilka är Jack och Gus i Askungen? 

Två av mössen som hjälper Askungen att få sin klänning moderniserad. Huvudpersonerna bland mössen


   
SvaraCitera

mynona:

Två av mössen som hjälper Askungen att få sin klänning moderniserad. Huvudpersonerna bland mössen

Kalle anka ljuger 🙁 De bor med Askungen föralltid!


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Är inte detta obligatorisk allmänbildning


   
SvaraCitera
time
 time

Fingerprints:

Vilka är Jack och Gus i Askungen? 

Mössen! 

Cinderella2_0034.jpg


   
SvaraCitera

mynona:
Är inte detta obligatorisk allmänbildning

Har nog knappt sett hela Askungen. Ser det bara på julafton varje år.


   
SvaraCitera
time
 time

Är det inte lite för tidigt för Happy hour än, Mynona? Hjärta


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Fingerprints:

Kalle anka ljuger 🙁 De bor med Askungen föralltid!

mnjaaa, fast strängt taget var det ju hos askungens styvmor de bodde - i askungens barndomshem. Askungen torde ju ha flyttat hemifrån då hon ingick äktenskap. 


   
SvaraCitera
time
 time

mynona:

mnjaaa, fast strängt taget var det ju hos askungens styvmor de bodde - i askungens barndomshem. Askungen torde ju ha flyttat hemifrån då hon ingick äktenskap. 

Fast Finger påpekade ju att de bor med Askungen, vilket stämmer. De flyttade med henne till slottet när hon gifte sig med Prince Charming. Ja, jag har suttit barnvakt och sett uppföljaren. 


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

time:

Fast Finger påpekade ju att de bor med Askungen, vilket stämmer. De flyttade med henne till slottet när hon gifte sig med Prince Charming. Ja, jag har suttit barnvakt och sett uppföljaren. 

Jaså. Det hade jag ingen aning om. Då fick de kanske smak för att flytta? 

time:
Är det inte lite för tidigt för Happy hour än, Mynona? Hjärta

Seriös frågaIcke! Men en rolig timme tycker jag nog att man kan ta sig när tillfälle uppstår. Om man nu kan avgöra hur lång tid en rolighet ska ta. 


   
SvaraCitera
time
 time

mynona: Men en rolig timme tycker jag nog att man kan ta sig när tillfälle uppstår.

Nu får jag känslan av att du inte vet vad Happy Hour är. 


   
SvaraCitera

lolva


   
SvaraCitera