Aviseringar
Rensa alla

Mystiska föräldrar och rödvin i mängder.


Sydwas:

Varför så säker ?

Vet inte, känns så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Ja, men man kan i princip dra en flaska vin om dagen utan att vara alkoholist. Däremot lär det vara så att man dricker åt helvete för mycket

Sant. Men jag ser min pappa som alcholist har jag kommit fram till. Hans tjej är dock oklart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Jag citerade inte dig, och om han dricker alkohol varje dag är inte hans eventuella bruk av cannabis något du behöver oroa dig för, oavsett hur mycket gräs han röker.

visst.
Men jag orar mig inte särskilt mycket... ville mest få mina misstankar bekräftade och se någon annans synpunkt på det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Vet inte, känns så.

Då säger vi så 😀


   
SvaraCitera

Sydwas:

visst.
Men jag orar mig inte särskilt mycket... ville mest få mina misstankar bekräftade och se någon annans synpunkt på det hela.

Handlar egentligen inte om "synpunkter"... Dricker man alkohol varje dag är man alkoholist eller på god väg att bli det, och jag skulle satsa på att det första alternativet gäller för din farsa.


   
SvaraCitera

Sydwas:

Sant. Men jag ser min pappa som alcholist har jag kommit fram till. Hans tjej är dock oklart...

Okej[shake]
Jag skulle råda dig att försöka prata med din pappa om det här och försöka få honom att gå med i AA. Det är förmodligen både jobbigt och det är säkert svårt att få honom att ändra sig utan vidare. Du kanske skulle prata med socialen om det. Han utgör ju både en fara för sig själv och andra, när han exempelvis kör bil packad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Okej

äh, jag har slutat bry mig.


   
SvaraCitera

Sydwas:

äh, jag har slutat bry mig.

Huvudsaken är du mår bra[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Huvudsaken är du mår bra

jo, så är det nog


   
SvaraCitera

Rodja:

Jag citerade inte dig, och om han dricker alkohol varje dag är inte hans eventuella bruk av cannabis något du behöver oroa dig för, oavsett hur mycket gräs han röker.

Fast det är ju inte direkt nyttigt att missbruka cannabis. Även om det inte är lika farligt som att missbruka många andra droger så är det ju bara ignorant att säga att det aldrig finns några problem med cannabis.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Fast det är ju inte direkt nyttigt att missbruka cannabis. Även om det inte är lika farligt som att missbruka många andra droger så är det ju bara ignorant att säga att det aldrig finns några problem med cannabis.

Det var ju inte heller vad jag skrev. Att spela för mycket TV-spel är nog inte heller nyttigt, men om man gör det och samtidigt är alkoholist är det nog inte problemet man bör åtgärda först.


   
SvaraCitera

Rodja:

Det var ju inte heller vad jag skrev. Att spela för mycket TV-spel är nog inte heller nyttigt, men om man gör det och samtidigt är alkoholist är det nog inte problemet man bör åtgärda först.

Ja du menade så, då missuppfattade jag dig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera