Aviseringar
Rensa alla

Mystiskt telefonsamtal...


Ämnesstartare

Tidigare ikväll ringde telefonen. Min vana trogen skulle jag kolla numret innan jag svarade, men på displayen stod endast "out of area". Jag antog att det var pappas mobil som krånglade igen, men knappt hann jag lyfta luren (läs: trycka på svarsknappen) förrän en (inspelad) kvinnoröst hördes i telefonen:

"You've just won a trip to the Caribbean..."

För att ta del av sin vinst skulle man trycka på 9:an men jag vågade inte utan la skrattade på. Dock kunde jag inte låta bli att undra vad sjutton det var för nåt, och vad som skulle hänt om jag tryckt vidare.

Så då är frågan: Vet ni?


   
Citera

Det behövs ingen dikesgrävare för att begripa att det är skam, har du någonsin sett en reklamfinansierad sida på internet?

Och ja det skulle ha kostat dig ganska rejält mycket att trycka på sagda knapp.


   
SvaraCitera

men vad skulle dom liksom kunna göra via telefon? haha
jag skulle ha fortsatt bara för att se vad som hände xD

skulle lägga på när dom bad mig trycka in mitt konto eller kortnummer däremot..


   
SvaraCitera

De hade tjyvat en massa pengar ifrån dig. Har du abonnemang?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

har du någonsin sett en reklamfinansierad sida på internet?

Nåt sånt har jag aldrig hört talas om [surprised]

Viljans Triumf:

Och ja det skulle ha kostat dig ganska rejält mycket att trycka på sagda knapp.

Tur att man inte gjorde det, då. Men på vilket sätt skulle det gå till rent praktiskt? *nyfiken*

DMITRI:

men vad skulle dom liksom kunna göra via telefon? haha
jag skulle ha fortsatt bara för att se vad som hände xD

I värsta fall skulle samtalet kanske börja bekostas av mig och bli jättedyrt, eller? [shake]
Ja, det hade ju varit spännande, men jag är för rädd om min julklappsbudget ^^


   
SvaraCitera

DMITRI:

men vad skulle dom liksom kunna göra via telefon? haha

Dra dig till ett betalnummer?


   
SvaraCitera

DMITRI:

men vad skulle dom liksom kunna göra via telefon?

Jämför med att ringa från en telefonkiosk (finns sådana längre?) till någon utan pengar, den du ringer kommer då att höra en röst som frågar om uppringda person accepterar att betala samtalet, det är precis samma sak, bara det att dem inte nämner att det kostar, massor av idioter i mitt grannskap gick på det och blev fattiga.


   
SvaraCitera

five squared:

Men på vilket sätt skulle det gå till rent praktiskt?

se ovan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

De hade tjyvat en massa pengar ifrån dig. Har du abonnemang?

Ja, men detta var till hemtelefonen. De verkar strunta i NIX-registrering :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

se ovan

I see [sad]


   
SvaraCitera

five squared:

Ja, men detta var till hemtelefonen.

Åh, läste någon artikel om det, fast då var det till mobiltelefoner. Antar att det är samma princip ändå, jusst som triumfen sa. Massur med pengar skulle tas.


   
SvaraCitera

five squared:

I värsta fall skulle samtalet kanske börja bekostas av mig och bli jättedyrt, eller? [shake]
Ja, det hade ju varit spännande, men jag är för rädd om min julklappsbudget ^^

låter konstigt.. är väl aldrig mottagaren av samtalet som betalar det

Budolicious:

Dra dig till ett betalnummer?

ja, men det skulle man ju märka och lägga på.

Viljans Triumf:

Jämför med att ringa från en telefonkiosk (finns sådana längre?) till någon utan pengar,

jaså? jag har nästan inte använt telefonkiosker. visste inte att det gick att ringa utan ett laddat kort.


   
SvaraCitera

DMITRI:

jaså? jag har nästan inte använt telefonkiosker. visste inte att det gick att ringa utan ett laddat kort.

Det fick i forntiden i alla fall, har inte använt en sådan sedan millenieskiftet så vet inte hur det är nu


   
SvaraCitera

DMITRI:

ja, men det skulle man ju märka och lägga på.

Det är ju knappast så att de använder sig av den där pedagogiska rösten som säger att det kommer börja kosta...


   
SvaraCitera

Detta togs upp i aftonbladet för några dagar sedan, det är en skam och de försöker lura dig på pengar. Jag vettefan vad som hände om du tryckte på knapparna som rösten talade om dig för att du skulle göra, på något sätt var det antingen att du skulle få skyhög telefon räkning eller att de drog pengar på något sätt..

aja.. sök på aftonbladet om du undrar,


   
SvaraCitera