Aviseringar
Rensa alla

Nackdelar/fördelar med långdistansförhållanden


blum
 blum

6 mil kan man ju åka på typ en timma.. skulle inte kalla det långdistans [shake]

För övrigt är det väldigt mysigt när man väl ses, fick åka 40 mil till Oslo i våras för att träffa en pojke jag tycker om, saknade honom massa när jag var hemma såklart men man kan ju prata i telefon och på msn och så. Sen slipper man ju tröttna på varandra, och risken att man lämnar alla sina kompisar och bara blir som en parasit på sin pojkväns liv, som många tjejer visst gör, minskar ju rejält om man bara kan träffa honom ibland.
Nu bor vi tex ihop, och det blir så mycket vardag liksom. Skulle inte vilja byta tillbaks mot en långdistansförhållande men det finns ju ändå både för- och nackelar med båda typerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis, och kul att det löste sig mellan er [y]

Jag har bara haft seriösa långdistansförhållanden så jag har inget att jämföra med, men nackdelarna från min synvinkel är att man saknar den andre till döds (nästan i alla fal) + en FET telefonräkning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

7 mil är fan ingen distans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

sex-sju mil härifrån,

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]
OOOOOOOOOOOOJ VAD LÅNGT!


   
SvaraCitera

Hahah , och jag klarar inte av 1 mil ens.

Det är sjukt när man inte har bil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Grattis, och kul att det löste sig mellan er

Haha, kul att du kommer ihåg, och tack!

Budolicious:

7 mil är fan ingen distans

än en gång - ber om ursäkt för min feltolkning av långdistans, tycker bara att sju mil ändå är tillräckligt för att räknas som långt borta. ENLIGT MIG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

besviken häst:

Men vi kan bara ses på helgerna, och när jag inte är med honom saknar jag honom så mycket att jag helst vill dö, idag låg jag och och grät i en timme efter att han åkt.

Ni kan träffas varje helg, dramaqueen. Fem dagar liksom. [rolleyes]

Fördelar:
Det blir asmysigt att träffas eftersom man antagligen saknar varann som fan.
Mindre risk att tröttna på varann, och känner man att man vill ta en paus/göra slut blir det en mycket mindre grej än om man typ träffas varje dag.

Nackdelar:
Risken är väl lite större att någon är otrogen.
Kan vara dyrt som fan!
Kan vara asjobbigt om det blir långt mellan gångerna man kan ses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera