Aviseringar
Rensa alla

Nackvärk + tramadol


kook
 kook
Ämnesstartare

Tja!
För ungefär en månad sedan krockade vi med bilen, eftersom jag sedan tidigare haft problem med rygg och nacke var detta inte så bra. Min nacke fick sig en rejäl smäll och jag har nu gått runt med konstant värk. Jag var hos läkare och röntgade nacke, ingen fraktur iaf. Fick smärtstillande utskrivna, varav en var tramadol.

Ibland blir värken olidlig och då tar jag tramadolen, men, jag blir så fruktansvärt illamående av detta.

Vd ska jag göra? Kn man lindra det? Tips på vad man kan göra åt problemet? Har gått hos naprapat i ett år nu..


   
Citera

kook:

Tips på vad man kan göra åt problemet?

Be om att få atarax eller annan antihistamin, det lindrar illamående + ev klåda.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Be om att få atarax eller annan antihistamin, det lindrar illamående + ev klåda.

Klåda!! Visste inte att det var pga den, nu vet jag! Mm, får göra det, problemet ör att jag bor på annan ort än vad jag är folkbokförd + att utskrivande läkare var akutläkare i Norrland


   
SvaraCitera

kan du ej folkbokföra dig där du bor nu? är så jobbigt att bo där man ej är folkbokförd om man ska söka någon form utav vård el ngt.


   
SvaraCitera

kook:

Klåda!! Visste inte att det var pga den, nu vet jag! Mm, får göra det, problemet ör att jag bor på annan ort än vad jag är folkbokförd + att utskrivande läkare var akutläkare i Norrland

Är bara anti-histaminer som kan lindra klåda och illamående från histaminreleasen på opiater så du får uppsöka v-central och förklara läget.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

kan du ej folkbokföra dig där du bor nu? är så jobbigt att bo där man ej är folkbokförd om man ska söka någon form utav vård el ngt.

Nä, då får jag inte mitt inackorderingsbidrag!


   
SvaraCitera

Man får gå till vårdcentralen även där man inte är skriven.
När jag gjort det har det bara kostat lite mer.


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan köpa receptfria antihistaminer. Huruvida de är lika effektiva som de receptbelagda kan jag inte svara på, men de bör hjälpa i alla fall.


   
SvaraCitera