Aviseringar
Rensa alla

Nämn aldrig ditt ex


Ämnesstartare

Detta påminner mig om ex:
Image
Image
Image
Image
Image
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissa grejer är ok att säga. är dock inte ok att jämföra dem, typ "mitt ex gjorde alltid, kan inte du också göra/vara lite mer som mitt ex"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

"mitt ex gjorde alltid, kan inte du också göra/vara lite mer som mitt ex"

Tror inte att jag har sagt något sådant eftersom jag respekterar personens egna viljor och tar oftast mina behov sist (läs: oftast)

Men det kan vara något som "Jag och petter brukade alltid åka dit."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förneka inte din historia, den behövs för att möta framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

"Jag och petter brukade alltid åka dit."

sålänge inte den nya partnern uppfattar det som "dålig du är som inte tar initiativ till att åka dit" ser jag inga problem med det, sen är ju alla olika

fan vad jag svamlar


   
SvaraCitera
kachin

Harpyja:

Det är det jag har fått höra också eftersom jag tydligen pratar för mycket.

Men då kommer vi ju till frågan om man kan älska fler personer på samma gång eftersom jag i sådana fall inte har kommit över någon av dem?

hmm. jo det är klart man kan älska flera. sen vet jag inte om det finns något "borde", att man borde glömma o gå vidare. är kanske det vanligaste, det alla förväntar sig att man ska göra. men det är väl upp till en själv hur man gör. o sen reagerar ju alla olika på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undviker att prata om ex eftersom jag själv inte gillar när killar pratar om sina ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

nämn aldrig ditt ex för nästa kille du träffar

Bra sagt av din morsa.

Själv vad jag har lärt mig är att om en tjej pratar om sitt ex, så ska man byta samtalsämne och fortsätta som om inget har hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Själv vad jag har lärt mig är att om en tjej pratar om sitt ex

Fast jag tror inte att jag brukar prata om människan, bara nämna. Sen byter jag automatiskt samtalsämne själv[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kallar det dåtid utav en anledning. Uppskatta din nuvarande partner, känn att du älskar och är älskad likväl som att du känner dig respekterad och själv respekterar. Att dra upp ex kan vara nödvändigt ibland, men du måste själv vara medveten om att ni har gått skilda vägar och att hon, eller han inte längre är en del utav ditt känslomässiga liv på samma sätt som tidigare.

Simple as that [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Simple as that

Jag har accepterat. Tror jag. Jag uppskattar absolut personen jag är med för tillfället men det betyder ju inte att man inte blir glad av att påminnas av någonting jag har gjort med mitt ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

men det betyder ju inte att man inte blir glad av att påminnas av någonting jag har gjort med mitt ex.

Det är ju stor skillnad på att dela med sig utav den tanken, känslan eller vad det nu må vara och att inte göra det. Såvida du inte delar med dig utav vad ditt ex gjorde, var, sa, etc så torde det ju inte vara något problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Såvida du inte delar med dig utav vad ditt ex gjorde, var, sa, etc så torde det ju inte vara något problem.

Jag har bilder kvar på alla mina ex som jag tycker om att titta på.
Borde jag rensa bort?

Det blir som att slänga sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag har bilder kvar på alla mina ex som jag tycker om att titta på.
Borde jag rensa bort?

Ja, det borde du definitivt göra. Du tutar i dig själv att du har gått vidare, men samtidigt så kikar du på dina ex, talar om dina ex och möjligen jämför din nuvarande partner med dina tidigare erfarenheter och upplevelser. Det är ju inte direkt att ge den personen du är tillsammans med en schysst grund, visst kan vi nog alla tänka på gamla tider och minnen men man måste som sagt kunna skilja på nu och då. Det innefattar även att kanske hindra sig själv från att spara material som du senare finner dig själv tittandes på enbart på grund utav "bättre" minnen, möjligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inga ex, så jag har inte riktigt någon aning om hur man bäst relaterar till dem.

Tror inte att jag tycker att det är något fel som så att ha kvar bilder och dylikt på dem, men antar att det är bäst för en själv att inte sitta och titta på dem eller sånt jätteofta. Och jag fattar om ens nuvarande partner tar illa upp om man skulle ha för vana att titta på bilder på sina ex och prata om dem särskilt ofta. Fast att försöka glömma bort dem helt verkar dumt, om de nu inte skulle vara allmänt kassa personer eller behandlat en illa. Jag vet inte.


   
SvaraCitera