Aviseringar
Rensa alla

nämn ett ordspråk eller en maxim som du tror att ovanstående ogillar


Tro inte att du är nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomma tunnor skramlar mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Valfrihet är frihet

Driver du med mig? (du är ju ett fan av respons i dessa trådar)

on topic: "Turn on, tune in, drop out"


   
SvaraCitera
mynona

dazed: Driver du med mig? (du är ju ett fan av respons i dessa trådar)

Ingen fel på budskapet som sådant, men det är ju ett som tenderar att användas av moderater och dylika, därför tänkte jag att det associationsmässigt borde störa dig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ingen fel på budskapet som sådant, men det är ju ett som tenderar att användas av moderater och dylika, därför tänkte jag att det associationsmässigt borde störa dig? 

Ja dels associerar till sånt, typ "valfrihet i vården" och liknande liberalt dirty talk men också en tanke om att friheten det är att du har 400 lösgodissorter att välja mellan eller typ en Löfvén eller Reinfeldtregering. Floskler och smink är det ja.

Och jo du lyckades störa mig tror jag :p


   
SvaraCitera

- I de finaste vatten, simmar de fulaste fiskarna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja dels associerar till sånt, typ "valfrihet i vården" och liknande liberalt dirty talk men också en tanke om att friheten det är att du har 400 lösgodissorter att välja mellan eller typ en Löfvén eller Reinfeldtregering. Floskler och smink är det ja.

Och jo du lyckades störa mig tror jag :p

ogillar, ståre i rubri'n 

så då var det väl korrekt?

(hoppa över mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(Mixedgayal)

Tillfället gör tjuven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte kasta sten i glashus.


   
SvaraCitera

dazed:

Ja dels associerar till sånt, typ "valfrihet i vården" och liknande liberalt dirty talk men också en tanke om att friheten det är att du har 400 lösgodissorter att välja mellan eller typ en Löfvén eller Reinfeldtregering. Floskler och smink är det ja.

Och jo du lyckades störa mig tror jag :p

jag vill be om urserk om vi har förolämpat dig :P.
The gods favor the bold - ovid

If I have seen further than others, it is by standing upon the shoulders of giants.- Isaac Newton

jag vet inte vad maxim eller ordspråk men här är mitt post radera det om det är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Friendship that ends was never one; there was at least one sucker in it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

In most debates, people seam to be trying to convince one another; but all they can hope for is new arguments to convince themselves.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The sucker's trap is when you focus upon what you know, and what the others don't know, rather then the reverse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ad libitum" - Efter behag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov"


   
SvaraCitera