Aviseringar
Rensa alla

När är den "kritiska" tiden över?


Ämnesstartare

Hur lång tid ska det ha gått innan man kan vara säker på att en navelpiercing har läkt bra och inte kommer att stötas ut? Alltså, när är den "kritiska" tiden över? Handlar det om några månader eller ett år?
Tacksam för svar[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

sandersson:

Hur lång tid ska det ha gått innan man kan vara säker på att en navelpiercing har läkt bra och inte kommer att stötas ut? Alltså, när är den "kritiska" tiden över? Handlar det om några månader eller ett år?
Tacksam för svar[smile]

4-6 månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan tyvärr aldrig vara helt säker med naveln. Den kan börja krångla efter flera år, eller så sköter den sig. Jag har vänner som haft sin i över 10 år utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartsmurfan:

Du kan tyvärr aldrig vara helt säker med naveln.

Kan man det med någon piercing egentligen ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Kan man det med någon piercing egentligen ?

Mer eller mindre tycker jag. Näsvinge och örsnibb brukar sällan krångla när de väl läkt. Inte tunga eller andra orala piercing heller. Broskpiercings i örat kan däremot bråka om man får en infektion i kroppen t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min började stötas bort efter fyra år... :S Då tror man ju ändå att det är säkert liksom. Den har alltid skött sig annars. Tror felet var att jag hade en något för stor piercing i och därför fastnade den ett par gånger, och så stötte kroppen ifrån den..

När jag kom in till piercingstudion för att beställa ny tid så sade hon som jobbade där att hennes dotter haft sin navelpiercing i tio år, och hon var tvungen att plocka ut den igår, eftersom kroppen börjat stöta ifrån den..

Så mitt råd är att hålla koll på att byta smycke så fort staven visar 2 mm, det var vad de sade till mig idag när jag piercade mig igen.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera