Aviseringar
Rensa alla

När är det min tur att få leva?


Ämnesstartare

mynona:

Nä. Man kan göra det utan att engagera sig i det och utan att ha något hopp om att det ska leda till något, man kan göra dem som en rutin utan att ha någon ambition med det. Man tex fortsätta studera och göra sin uppgifter och få bra betyg på dem utan att ha något syfte med det, bara för att det blivit en rutin; man kan gå på fest med sina vänner bara för att glädja dem, och man kan vara trevlig mot folk där bara genom att automatiskt följa umgängeseglerna, man kan banta och börja träna bara för att ha något att sysselsätta sig med och fortsätta för att det blivit en rutin, etc Det går utmärkt. Göra konstruktiva saker på tomgång. 

Fast man gör dem ju ändå. Att ge upp är väl att bara ligga i sängen och låta inkassokraven komma.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Fast man gör dem ju ändå. Att ge upp är väl att bara ligga i sängen och låta inkassokraven komma.

Jag ser det inte så. Jag anser att "ge upp" kan ha att göra med inställning likväl som handlingar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag ser det inte så. Jag anser att "ge upp" kan ha att göra med inställning likväl som handlingar. 

kan se det som förstadie till att ge upp


   
SvaraCitera
mynona

isola:

kan se det som förstadie till att ge upp

ok. jag kronologiserar det inte utan ser det helt enkelt bara som att göra konstruktiva saker på rutin under psykisk uppgivenhet: då kan man automatiskt få möjligheter till glädje längre fram. 


   
SvaraCitera
Exner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Det går utmärkt. Göra konstruktiva saker på tomgång.

redan levt så ett antal år nu, det är meningslöst


   
SvaraCitera
mynona

Kronotomi:

redan levt så ett antal år nu, det är meningslöst

det var tråkigt. jag lever likadant: ibland gör det att chanser till glädje uppkommer som inte skulle ha uppkommit annars


   
SvaraCitera