Aviseringar
Rensa alla

När är det okej att förlova sig?


Ämnesstartare

Hej, när tycker ni det är okej att förlova sig med sin pojkvän/flickvän?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i två månader och igår bestämde vi att vi ska förlova oss och det kommer bli på min födelsedag den 14 september och då har vi nästan varit tillsammans i 3 månader. Vi ska även flytta ihop i oktober.[smile]

Är det för tidigt eller spelar det ingen roll? [smile]


   
Citera
Lounge

alltså ska ni såsmåningom gifta er?

tkr d är för tidigt då ni enbart varit tillsammans i 3 månader och inte ens bott tillsammans och sett hur det fungerar. samtidigt vet ju inte jag om ni har känt varandra hela ert liv liksom..

tkr en förlovning sker rätt naturligt och genom att du skriver på ett internetforum känns det mer som en grej man gör ist för att det är genuin känsla bakom


   
SvaraCitera

Vafan, vad är ni? 15?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

alltså ska ni såsmåningom gifta er?

ja det ska vi såklart[smile]
just nu är det inte aktuellt för jag är bara 19 och han 23.

Lounge:

skriver på ett internetforum känns det mer som en grej man gör ist för att det är genuin känsla bakom

Jag var mer intresserad av vad andra ha för åsikter om förlovning och inte ute efter att få veta om ni tycker vår förlovning är okej. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vafan, vad är ni? 15?

nej 19 och 23 🙂


   
SvaraCitera
Lounge

iidaae:

Jag var mer intresserad av vad andra ha för åsikter om förlovning och inte ute efter att få veta om ni tycker vår förlovning är okej. [smile]

eeee.. makes sense

ja, förlovning är väll vackert. när det sker pga. äkta kärlek.


   
SvaraCitera

iidaae:

Är det för tidigt eller spelar det ingen roll? [smile]

Skulle säga att det beror på hur bra man klickar.
Dock känner man inte varandra alltför djupt efter 3 månader, ni kommer börja störa er mer på varandra förr eller senare.
Smekmånadsfasen ni är inne i kommer inte att vara för evigt.

Då förlovning inte har samma innebörd som förr (för dem flesta personerna) idag så är det nästan skitsamma om ni förlovar er eller inte. Att förlova sig för sakens skull tycker jag bara är tramsigt.

Hade jag varit i samma sits så hade jag inte gjort som ni tänker göra. Så jag rekommenderar er att tänka till några gånger extra innan ni fattar något större beslut. När smekmånadsfasen väl är över så kan det hetta till och någon av er kan bli tvungen att flytta ut.
Säger inte att det kommer att bli så, bara att risken finns.


   
SvaraCitera

iidaae:

nej 19 och 23 🙂

Åh, jösses.
Vad ser ni för anledning att förlova er?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Vad ser ni för anledning att förlova er?

Nära till giftermål och när man är gift får man idka sexuellt umgänge. Min gissning.


   
SvaraCitera

Xisco:

när man är gift får man idka sexuellt umgänge

Hahahaha förmodligen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera

gud. don't do it.


   
SvaraCitera

Tkr tonårsförlovningar är skitlöjliga,
Skulle nog inte själv förlova mig förrän någon friat, dvs förlovad mellan "vill du gifta dig med mig" och bröllopsdagen.


   
SvaraCitera

Xisco:

Nära till giftermål och när man är gift får man idka sexuellt umgänge. Min gissning.

Vill visa sin umgängeskrets att man verkligen, verkligen älskar varandra och få 50 likes på facebook, min gissning.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Tkr tonårsförlovningar är skitlöjliga,

Jag får väl vänta ett halvår dååå


   
SvaraCitera