Aviseringar
Rensa alla

När är man ett par/tillsammans/flickvän, pojkvän ?


Ämnesstartare

Behöver ju inte vara den första kyssen. Den andra människan kanske bara ville hångla/knulla och inte bli tillsammans. Man får helt enkelt se till att den frågan kommer upp, typ vid matbordet.


   
SvaraCitera

Extern:

Efter första kyssen/pussen eller?

Vad tycker ni

Gud nej , engligt mig så är man tillsammans när man har umgåtts ett bra tag är intima och visar känslor öppet för den andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är ihop när sjävla frågan "är vi ihop?" är onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka tänka så, antingen är man det ena eller så är man det andra.


   
SvaraCitera

skitliv:

Alltså, man behöver inte fråga den andra.. "är vi ihop nu?"
Jag tror att man bara känner det. Fast iof det kan bli problem om inte båda anser det, så kanske bör man fråga ändå..

Man kanske inte behöver fråga just så. Jag skulle iaf inte göra det. Utan snarare fråga om hon vill bli ihop. Men framförallt så tycker jag att det handlar om att klargöra vilka "regler" man har. Vad som är okej och vad som inte är det.
T.ex. Så är det för mig helt okej att tjejen jag är ihop med strular med och har sex med andra tjejer, men inte med killar. Fråga mig inte varför för det vet jag inte, men så är det. Det känns bara så helt enkelt.

Men att prata om det ska man definitivt göra. Det kan undvika en uppsjö av missförstånd och tråkigheter! Finns väl egentligen ingen anledning till att inte göra det som jag ser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Man är ihop när sjävla frågan "är vi ihop?" är onödig.

Klockrent.


   
SvaraCitera

Extern:

Efter första kyssen/pussen eller?

Vad tycker ni

Njäääääee haha beror ju på! Har man umgåtts som ett par, är intresserade av varandra och har hängt ihop ett bra tag och trivs med det och trivs att vara med varandra, kan lita och skratta och att allt sånt funkar så, först då ska man kanske förklara varandra som ett par.

Det behöver nödvändigtvist inte vara direkt efter en första kyss eller en puss, men oftast har man kommit så pass långt i umgänget tillsammans att man kanske förklarar det som att man officiellt är tillsammans i och med att man hängt ihop ett tag. [cute] S

en är det inte så säkert att båda vet exakt när man blev tillsammans hehe, jag kan inte direkt säga ett exakt datum när jag och min kille blev tillsammans. Vi umgicks i typ 3 månder och ja, nån gång mellan slutet/mitten av nov för snart 4 år sen iaf innan dec.. ja, då någon gång blev vi tillsammans! [bigsmile] Hehe, svårt att veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men man märker det om man är mycket med varandra, gillar att vara nära varandra osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Efter första kyssen/pussen eller?

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Efter första kyssen/pussen eller?

Absolut inte ! Det kan ju ta flera månader efter första pussen innan man kommer fram till att man är tillsammans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera