Aviseringar
Rensa alla

När är man knarkare?


Ämnesstartare

I sverige anses man inte vara knarkare om man använder sig av drogerna Alkohol och nikotin. Men vart går gränsen? Rökar man regelbundet hasch och mariujana är man knarkare tycker jag. Absolut. Då har man verkligen gått för långt. Man kan på sätt ch vis säga att man tagit första steget mot att bli en "riktig" knarkare som rökare. Men röker man hasch är man ju verkligen nära att bli den personen som tar droger som Kokain tex. Så vad tycker ni, är man knarkare om man "röker på" flera gånger i månaden? Det tycker jag.


   
Citera

Haha


   
SvaraCitera

Resultat:

Haha

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

För att vara lite konstruktiv: Den typen av titlar, som f.ö. generellt är rätt onödiga, hänger ju på vad man har gjort, vad man gör och vad man kan tänkas göra. Om man har knarkat och planerar att göra det igen så är man knarkare, varför man nu vill använda det ordet.


   
SvaraCitera

Varför bry sig om ifall man är knarkare eller inte när man är lyckligare än innan.

Tycker att man är knarkare om man äter två chokladkakor på en dag.


   
SvaraCitera

Jag tycker man kan kallas knarkare när man har tagit droger och planerar att göra det igen. Inte om man funderar på att kanske göra det igen, men om man vet att typ "näste helg ska jag röka på", då är man knarkare.
Missbruk däremot tycker jag gäller även vid alkohol och nikotin, om man antingen är beroende eller inte mår bra/kan ha kul utan det.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

mandew:

Men vart går gränsen?

Gräddbakelser och övervikt.

mandew:

Men röker man hasch är man ju verkligen nära att bli den personen som tar droger som Kokain tex.

Que?


   
SvaraCitera

SLCD:

Men röker man hasch är man ju verkligen nära att bli den personen som tar droger som Kokain tex.
Que?

oj, läste inte ens det där.

lulz 2k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant slutsats...


   
SvaraCitera

När man förstår handlingen i Star Trek


   
SvaraCitera

Alkohol är inte knark.


   
SvaraCitera

När man röker tycker jag, det ÄR ju en sorts drog.[shake]


   
SvaraCitera

allt är så vanligt nu för tiden

alla människor har nästan testat allt knark

förutom heroin den är ovanlig
så man är knarkare när man går på heroin

sprutor är sooooooooooooooooooooo not fashion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När du sniffar så e du puuuundare ;D Dold text: knarkare


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Stringburka:

oj, läste inte ens det där.
lulz 2k

Worst argument eva! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Tycker att man är knarkare om man äter två chokladkakor på en dag.

+1


   
SvaraCitera