Aviseringar
Rensa alla

När är man knarkare?


Ämnesstartare

Harpyja:

Varför bry sig om ifall man är knarkare eller inte när man är lyckligare än innan.

Tycker att man är knarkare om man äter två chokladkakor på en dag.

Anledningen till att jag startade tråden var att en bekants bekant röker på offta. Och denna person påstår att han verkligen inte knarkar. Att det knappt är dåligt det han håller på med.. Denna person sa att det var farligare att dricka än att röka på, därför var det inget fel med det hen gjorde. Jag påstod att personen visst var knarkare, men det tyckte inte andra.. 😛 å ville höra lite fler åsikter. Håller med "sötnos" och "drängen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mandew:

Jag påstod att personen visst var knarkare

Vem är du att ta dig rätten att kalla honom knarkare?
Han verkar ju inte ha något problem med det och antar att han inte utgör någon annan för någon skada, förutom att ni stör er på något som han verkar trivas med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

När man förstår handlingen i Star Trek

Fnissade IRL.

mandew:

Anledningen till att jag startade tråden var att en bekants bekant röker på offta. Och denna person påstår att han verkligen inte knarkar.

mandew:

Jag påstod att personen visst var knarkare, men det tyckte inte andra.. 😛

Knark är ett slangord för narkotika. Cannabis är narkotikaklassat. Använder man sig utav narkotikaklassade substanser annat än för medicinskt bruk så knarkar man. Alltså är han knarkare rent terminologiskt. Nåt annat kan han inte påstå.

mandew:

Denna person sa att det var farligare att dricka än att röka på, därför var det inget fel med det hen gjorde.

Det är en helt annan diskussion.


   
SvaraCitera

skulle säga att man är knarkare när man börjar med tyngre droger än att bara röka " hash, marijuna, spice," osv,", men börjar man med typ amfetamin / meta amfeta/ kokain , då äre man knarkare, iaf enlight mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japansgrill:

skulle säga att man är knarkare när man börjar med tyngre droger än att bara röka " hash, marijuna, spice," osv,", men börjar man med typ amfetamin / meta amfeta/ kokain , då äre man knarkare, iaf enlight mig

Det är precis såna här svar jag vill ha, jag undrade ju var ni tyckte "gränsen" gick.

FreeWay89:

mandew: Jag påstod att personen visst var knarkare

Vem är du att ta dig rätten att kalla honom knarkare?
Han verkar ju inte ha något problem med det och antar att han inte utgör någon annan för någon skada, förutom att ni stör er på något som han verkar trivas med.

Jag sa väl inte "du är en knarkare!" Utan jag frågade väl kanske "hur ofta knarkar du då?" Så påstod han att han inte knarkade, så blev det diskussion om hur tunga droger man skulle behöva ta för att "knarka" Han påstod då att det var värre med alkohol och att man inte var en knarkare fören man börjar ta kokain typ 😛

Förresten! Med andra ord säger du att man ska få knarka hur mkt mann vill om man nu blir lyckligare av det. Det är fan fel med knark ju, inget att uppmuntra till :S Fatta vad mkt problem det åstadkommit...

Harpyja
I går 21:01

Penstrokes:

mandew: Denna person sa att det var farligare att dricka än att röka på, därför var det inget fel med det hen gjorde.

Det är en helt annan diskussion.

Jag ville visa vad han hade för argument mot mig, alltså att vi som kan dricka lite ibland sysslar med farligare saker än vad han gör...


   
SvaraCitera

mandew:

Det är fan fel med knark ju, inget att uppmuntra till :S Fatta vad mkt problem det åstadkommit...

Skilj på knark och knark, är du vänlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mandew:

Jag ville visa vad han hade för argument mot mig, alltså att vi som kan dricka lite ibland sysslar med farligare saker än vad han gör...

Jo, jag förstår det. Det var hans misstag, för det hör inte till saken. Han är fortfarande knarkare, även om han vill påstå att cannabis inte är värre än alkohol utan snarare ett hälsosammare alternativ när det används på en rimlig nivå. Detta håller jag f.ö. med honom om.


   
SvaraCitera

En knarkare för mig är någon som har problem med drogerna. Ett allvarligt missbruk som sänker livskvalitén. Men att enbart bruka droger, oavsett drog, tycker inte jag är att vara knarkare. Så länge man vet vad man gör och trivs med sitt liv så är det inte något fel eller negativt i mina ögon. Jag hoppas alla som brukar droger gör det för att de mår bra av det, men jag vet att det inte alltid är så. Livet är kort, och om berusning är något man eftersträvar - varför neka sig det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Jo, jag förstår det. Det var hans misstag, för det hör inte till saken. Han är fortfarande knarkare, även om han vill påstå att cannabis inte är värre än alkohol utan snarare ett hälsosammare alternativ när det används på en rimlig nivå. Detta håller jag f.ö. med honom om.

Ja fast det beror ju på hur mycket det är av varje. Alltså, att ta ett par cider en gång i månaden LÅTER ju iaf myket bättre än att röka på en gång i månaden.

Men min poäng är att även fast det kanske inte är värre än alkohol i praktiken så känns det mycket värre på något sätt. Att röka på känns mer "knarkigt" (haha) än att dricka.. Det känns som att man gått et steg längre, även fast det rent biologiskt eller vad man ska säga inte skadar kroppen mer än vad alkohol gör..

Mow Skwoz:

mandew: Det är fan fel med knark ju, inget att uppmuntra till :S Fatta vad mkt problem det åstadkommit...

Skilj på knark och knark, är du vänlig.

Jag tänker att knark = Hasch, kokain, Lsd oh allt sånt.
Onyttiga, lättare drogor = alkohol, tobak.


   
SvaraCitera

mandew:

Jag tänker att knark = Hasch, kokain, Lsd oh allt sånt.

Är det dåligt att bruka dem sporadiskt? Varför är LSD dåligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Är det dåligt att bruka dem sporadiskt? Varför är LSD dåligt?

Det är väl klart att man inte ska knarka? :S Jag förstår inte riktigt grejen, knarkar du själv eller? Eller tycker du bara det är kul att argumentera emot?

Jag vet inte vad varenda sort är och vad de gör med kroppen. Känner bara till lite namn och ungefär hur tunga de är på skalan.

För att förstå hur starkt rent LSD är, så kan man säga att ett gram räcker för MER än 10 000 doser! Att ta LSD är mycket farligt, och det är otroligt lätt att överdosera. När man tar LSD så kan man råka ut för något som kallas "snedtändningar" - det betyder att man kan få en väldig ångest, att man inte kan kontrollera sina känslor, och får ruskiga hallucinationer. Flera missbrukare har begått självmord genom dessa "snedtändningar".
http://www2.skolor.pedc.se/dekanen/biologi/Earb/droger/lsd_fakta.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mandew:

Ja fast det beror ju på hur mycket det är av varje. Alltså, att ta ett par cider en gång i månaden LÅTER ju iaf myket bättre än att röka på en gång i månaden.

Det låter bättre för att cannabis är demoniserat medan alkohol är socialt accepterat. Det är inte ett rimligt argument till varför det faktiskt skulle vara bättre.

mandew:

Men min poäng är att även fast det kanske inte är värre än alkohol i praktiken så känns det mycket värre på något sätt. Att röka på känns mer "knarkigt" (haha) än att dricka.. Det känns som att man gått et steg längre, även fast det rent biologiskt eller vad man ska säga inte skadar kroppen mer än vad alkohol gör..

Din poäng är således helt meningslös. Jag vill inte vara otrevlig eller så, men vad spelar det för roll hur det "låter" eller hur "knarkigt" det verkar? Det som är viktigt är väl de eventuella riskerna och påverkan på kroppen?


   
SvaraCitera

mandew:

Denna person sa att det var farligare att dricka än att röka på, därför var det inget fel med det hen gjorde.

Eftersom allmänheten kan acceptera alkohol så tycker jag att dom även borde acceptera Cannabis med tanke på att det är mindre farligt på nästan alla sätt.


   
SvaraCitera

mandew:

För att förstå hur starkt rent LSD är, så kan man säga att ett gram räcker för MER än 10 000 doser!

1 gram nikotin motsvarar bortåt 1000 cigaretter, i vilka doseringar något är aktivt har ingenting med någonting att göra egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Din poäng är således helt meningslös. Jag vill inte vara otrevlig eller så, men vad spelar det för roll hur det "låter" eller hur "knarkigt" det verkar? Det som är viktigt är väl de eventuella riskerna och påverkan på kroppen?

Men om vi säger såhär då, det ena leder till det andra. Man börjar dricka lite, börjar röka, börjar dricka myket. Börjar röka hasch. Tar tyngre droger. Hamnar i drogmissbruk?
Jag upplever iaf att en person som röker på accepterat knark på ett annat sätt en vad än festdrickare har. Han/hon är alltså ett steg närmre mot att bli den där stackaren som lever för knark - kickarna.


   
SvaraCitera