Aviseringar
Rensa alla

när blir jordgubbarna billiga???


kachin
Ämnesstartare

Hejsan folket

Jo jag har en fråga. När blir de svenska jordgubbarna billiga? Senast jag kollade in ett stånd (Blink) kostade en liten burk svennegubbar typ 40 kr. Dyrt för mig... så när blir dom billiga? Nån som har koll???+??? Borde ju vara snart känner jag.

puss å kram /strawberrylovah_93


   
Citera

Undrar också, det är ju jättedyrt med en liter för tillfället! 


   
SvaraCitera

Brukar dom itne kosta runt 25-35kr/litern?


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

mrman: Brukar dom itne kosta runt 25-35kr/litern?

Jo kanske, men när börjar dom kosta det? Just nu eller i alla fall innan midsommar är dom jättedyra.


   
SvaraCitera

kachin:

Jo kanske, men när börjar dom kosta det? Just nu eller i alla fall innan midsommar är dom jättedyra.

Jag var å kollade dagen innan midsommar. Då kostade jordgubbar 35-40kr/litern. Mamma hittade en affär som sålde 3x1liter för 99kr. Men kanske blir lite billigare nu efter midsommar?


   
SvaraCitera

När tillgången blir bättre, när dom blir mogna längre upp i landet då sjunker priset. T.ex Örebro och Stockholms trakten där bör vara tillräckligt mogna om 1-1½ veckor.


   
SvaraCitera

1 liter = 25kr här, före midsommarn, vet ej vad de kostar just idag..


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Lina_: re, när dom blir mogna längre upp i landet då sjunker priset. T.ex Örebro och Stockholms trakten där bör vara tillräckligt mogna om 1-1½ veckor.

::D:D:D:D:D najs

S3ON: 1 liter = 25kr här, före midsommarn

bara för du bor i danmark Icke!


   
SvaraCitera

Först måste vi krossa kapitalismen.


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Knegaren: Först måste vi krossa kapitalismen

nej


   
SvaraCitera

Odla själv


   
SvaraCitera

kachin:

nej

Då blir de ju inte billigare, var inte det ett problem längre?


   
SvaraCitera

mrman:
Odla själv

+1


   
SvaraCitera

kachin:

::D:D:D:D:D najs

bara för du bor i danmark Icke!

Nä. Småland. Ledsen


   
SvaraCitera

I mitten på juli ungefär. Minns att jag på semestern förra året köpte nästan en-två liter jordgubbar varje dag då. Och då var det bland turkarna som står utanför stora gallerior och endast tar kontanter. Kostade då 20kr per liter.


   
SvaraCitera