Aviseringar
Rensa alla

när blir jordgubbarna billiga???


I juli, tror jag. Det är alltid svindyrt runt midsommar, det börjar lugna ner sig efteråt. 


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Sherre: I mitten på juli ungefär. Minns att jag på semestern förra året köpte nästan en-två liter jordgubbar varje dag då. Och då var det bland turkarna som står utanför stora gallerior och endast tar kontanter. Kostade då 20kr per liter.

Gött mos. Funderar på vad man kan göra med jordgubbar om man inte äter upp alla.
 Sylt. Saft. Vad mer??


   
SvaraCitera

kachin:

Gött mos. Funderar på vad man kan göra med jordgubbar om man inte äter upp alla.
 Sylt. Saft. Vad mer??

Glass, frysa och ha på pankako 


   
SvaraCitera

mrman:
Brukar dom itne kosta runt 25-35kr/litern?

inte svenska väl?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

inte svenska väl?

Var svenska jordgubbar jag kollade på i torsdags. Ej svenska kostade 29,90 hos citygross


   
SvaraCitera

mrman:

Var svenska jordgubbar jag kollade på i torsdags. Ej svenska kostade 29,90 hos citygross

ah okej, nice!


   
SvaraCitera
seasaw

torkade jordgubbar är ganska gott att ha till frukostflingorna ex, har aldrig testat göra det själv dock

kachin: Sylt. Saft. Vad mer??


   
SvaraCitera

När tillgången är som störst. Åh minns när jag var liten och åt farmors hemmaodlade jordgubbar de var tider de.


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

mrman: Glass, frysa och ha på pankako

god ajdea!!!

seasaw: torkade jordgubbar är ganska gott att ha till frukostflingorna ex, har aldrig testat göra det själv dock

aah ja det kanske man skulle testa!!!

My dreams are her: När tillgången är som störs

no shit sherlock SötSöt men jag vill veta om hur många veckor! datum helst! .::::..:.:.:..

My dreams are her: Åh minns när jag var liten och åt farmors hemmaodlade jordgubbar de var tider de.

mmmmmmm


   
SvaraCitera

Vafan spelar det för roll om de är svenska eller ej? Är det något fel på utländska jordgubbarna kanske? Jävla rasist.


   
SvaraCitera

2013-06-25 14.54.08.jpg

Standard


   
SvaraCitera

Jag köpte 2012 juli tror jag Jordgubbar för 22kr


   
SvaraCitera
seasaw

vad blev det? hur blev det?

kachin: aah ja det kanske man skulle testa!!!


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

seasaw: vad blev det? hur blev det?

Har inte testat än Galen


   
SvaraCitera

Ica har en liten ask med jordgubbar för 10 kr, de är från spanien och smakar ej så mycket. I alla fall på ica här 


   
SvaraCitera