Aviseringar
Rensa alla

När blir sex "sex"?


Ämnesstartare

Bryr mig inte, folk kan få ha förlorat oskulden när de anser att de har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Okej, varför tror ni det är sådan hets kring penetration då?

för att det brukar va det man gör lr

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

orkar inte krångla till det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Okej, varför tror ni det är sådan hets kring penetration då?

pga att det så länge ansetts som den enda formen av samlag pga diverse trosövertygelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta:

Artie:

när man stimulerar könsorganen

Tror ej på oskulder och liknande, tycker att det är fånigt och föråldrat. Antingen har man haft sex, eller inte. Vem är det man skall stå i skuld till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Är du säker på att du inte definierar sex på ett visst sätt?

Alltså, jo. Jag gör ju det, men vill inte det. Är ju stöpt in i heteronormativa tankegångar så det första jag tänker är ju "penetrerande".

Sedan är ju inte att smekas sex för mig, så allt fysiskt sexuellt är inte sex för mig.


   
SvaraCitera

lazertits:

Är så trött på att det får styra AllT

Ärligt talat bryr jag mig inte så mycket. [blush] Tycker dock att folk hänger upp sig för mycket på om man är oskuld inte/när man förlorade oskulden/hur många man haft sex med

fattar seriöst inte varför någon ens behöver veta när jag förlorade min oskuld för att att jag är på ungdomsmottagningen och vill ha hjälp för att jag har problem med svamp.

obs 1 exempel


   
SvaraCitera
höna

tycker oral6 + kukifitta är 6[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag tänker "sex" tänker jag "kuk i fitta". Men jag är medveten om att sex kan vara mycket annat också. [smile]

Kviq:

och för att det finns en massa tråkiga människor som inte gör mycket mer än så.

Är man tråkig för att man inte har annan typ av sex? Då är väl jag tråkig då. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tror ej på oskulder och liknande, tycker att det är fånigt och föråldrat. Antingen har man haft sex, eller inte. Vem är det man skall stå i skuld till?

Eller hur.

genus:

Alltså, jo. Jag gör ju det, men vill inte det. Är ju stöpt in i heteronormativa tankegångar så det första jag tänker är ju "penetrerande".

Sedan är ju inte att smekas sex för mig, så allt fysiskt sexuellt är inte sex för mig.

Får inte rätsida på´t.

Blivande_japan:

Ärligt talat bryr jag mig inte så mycket. [blush]

Det borde du. [no-no]
Sådana normer är grunden till sexism, rasism, orättvisor. Rädda människor som tror att de måste passa in i en påhittad mall.

Blivande_japan:

fattar seriöst inte varför någon ens behöver veta när jag förlorade min oskuld för att att jag är på ungdomsmottagningen och vill ha hjälp för att jag har problem med svamp.

obs 1 exempel

[bigsmile]


   
SvaraCitera

lazertits:

Sådana normer är grunden till sexism, rasism, orättvisor. Rädda människor som tror att de måste passa in i en påhittad mall.

känns som att det finns lite viktigare saker att engagera sig i för den sakens skull.

lazertits:

[bigsmile]

[sad]

blev också frågad om hur många sexpartners jag haft när jag skulle skaffa långvarigt preventivmedel.
hata ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när kuken penetrerar röven eller fittan [y]


   
SvaraCitera
mynona

lazertits:

Något som länge agerat huvudbry hos mig är hur man ska definiera att ha sex.

Strunta i att definiera det. Det går ändå inte. Men man vet ju ändå vad sex är och om någon haft det eller inte, även om man inte kan definiera saken. Sex är avsiktlig och ömsesidig sexuell stimulering av annan person.

lazertits:

Varför räknas det så ofta bara om man haft penetrerande samlag? Folk är väl ändå sällan ute efter att föröka sig när de har sex?

Så:

Dan_the_ironman:

pga att det så länge ansetts som den enda formen av samlag pga diverse trosövertygelser.

Det är historiskt: förr i tiden var sex bara tillåtet för avel, och därför var det bara penetration som definierades som sex. Folk är vana att tänka så utan att fundera ut varför, och så är det med många saker. Konstigare än så är det inte.

lazertits:

Jag vill veta, vad tycker du?

Spontant säger jag: när könsorganen utsätts för avsiktlig stimulering.

Mmn ju mer man tänker över saken desto mer fattar man att det inte går att definiera, så jag föredrar att inte göra det.

Blivande_japan:

blev också frågad om hur många sexpartners jag haft när jag skulle skaffa långvarigt preventivmedel.

Vad gav de för ursäkt att fråga så?


   
SvaraCitera

kuk i fitta är ju det sex man förlorar oskulden men sen tycker jag att alla andra bitar som oralsex o sånt ingår!


   
SvaraCitera

LillTill:

kuk i fitta är ju det sex man förlorar oskulden

så homosexuella förlorar aldrig oskulden?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

så homosexuella förlorar aldrig oskulden?

Det är ju lite upp till dom själva att bestämma om de tycker de gjort det? killar känns ju mer som att de gör de eftersom de kan ha analsex.. tjejer kan ju lixom ulla o slicka oså men de är ju inte precis som att man förlorar oskulden om man använder en dildo i bilden eller? det kanske många tycker? jag skulle inte tycka de känts som jag hade förlorat oskulden om jag bara hade haft fingrar eller en dildi o mig!


   
SvaraCitera