Aviseringar
Rensa alla

När brukar du bli vän på facebook?


Ämnesstartare

Som titeln lyder. Hur bra relation eller hur länge ni har känt varandra blir ni vänner på facebook?


   
Citera
Ämnesstartare

ibland 20 år ibland ett år svårt o säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varierar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En bra riktlinje är väl typ att bli vän med folk man tror man skulle få något ut av att ha på facebook. Träffar du någon du klickar med och tror att ni skulle ha kul går det att lägga till efter 20 minuter och det har jag gjort ibland. Folk man "känner" men inte pratar med direkt eller inte har så mycket gemensamt kan man gott låta bli att lägga till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte folk som ba åh det här är nog  min mormors förra grannes kusins flickväns mammas styvson.  vi känner väl typ varandra då *add friend*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hen skickar vänförfrågan och jag iaf vet vem det är brukar jag acceptera. Däremot skickar jag inte vänförfrågningar själv om det inte känns angeläget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

MissAnox: Däremot skickar jag inte vänförfrågningar själv om det inte känns angeläget.

Varför inte? Brukar du nästan aldrig friend requesta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Varför inte? Brukar du nästan aldrig friend requesta?

Nä. Känns ytligt om vi ej blivit vänner irl.


   
SvaraCitera
mynona

iddqd:
En bra riktlinje är väl typ att bli vän med folk man tror man skulle få något ut av att ha på facebook. Träffar du någon du klickar med och tror att ni skulle ha kul går det att lägga till efter 20 minuter och det har jag gjort ibland. Folk man "känner" men inte pratar med direkt eller inte har så mycket gemensamt kan man gott låta bli att lägga till. 

+1 Så ungefär. Jag tycker det låter som en förnuftig riktlinje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte facebook och slipper därmed sådana problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt olika.. Men rent generellt när vi har känt varann IRL i någon månad kanske och umgåtts flera gånger under denna tid. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag vill fortsätta ha kontakt med dom. 


   
SvaraCitera
salmon

Om jag har samtalat med personen så pass att jag skulle kunna göra det igen. Orka lägga till massa folk som man inte ens hälsar på irl Skeptisk


   
SvaraCitera

Vaddå vänner? Snarare resurser till att spela facebook spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte.. går väl ingen särskild tid. lägger till om jag vet eller tror att vi kommer ses igen och ha kul. typså


   
SvaraCitera