Aviseringar
Rensa alla

När det är slut.


Ämnesstartare

Vad händer när ett förhållande tar slut? Om den ena har känslor kan man ändå va vänner? Hur stor är chansen att man blir ihop igen om det inte fanns nån egetlig anledning till att man gjorde slut?


   
Citera

Trubadur:

?

Det är slut...
Man kan säga att man kommer vara det, men i praktiken är det i många fall inte alls så att man kan vara vänner. Blir inte så bra. Konstiga situationer.
Olika från förhållande till förhållande hur stor chansen är.

Satsa på att inte träffa henne istället för att "enklare" komma över henne...


   
SvaraCitera

du hast 50% 50% chance NEIN![cool]


   
SvaraCitera

Trubadur:

Om den ena har känslor kan man ändå va vänner?

Man säger alltid "Men vi kan ju vara vänner!".. sen pratar man aldrig mer med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jojo men liksom vi började som vänner och när hon gjort slut så åkte jag med henne hem och vi pratade om allt mellan himmel och jord.


   
SvaraCitera

Det beror på, om ni verkligen vill vara vänner så går det. Jag är typ "vän" med mitt ex och jag tror att han gillar mig lite fortfarande.


   
SvaraCitera

Livet går vidare. Bli inte tillsammans igen.


   
SvaraCitera

varför gör man slut utan anledning? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen va helt enkelt att hon ville vara singel för tillfället men inga känslor hade förändrats. Är rätt förvirrad själv just nu.


   
SvaraCitera

Trubadur:

Anledningen va helt enkelt att hon ville vara singel för tillfället men inga känslor hade förändrats.

hon kanske ville ha mer space, eller nåt


   
SvaraCitera

Bli inte tillsammans igen, oavsett hur frestande det är. Någonting ihoplappat har alldeles för låg chans att lyckas för att det ska vara värt mödan.

Vänner är ju förstås ok, så länge som båda är på det klara med vad som gäller. Var försiktig med varför du fortfarande vill ha kvar personen i ditt liv; är det för att ni får ut någonting av varandra som just vänner, eller är det för att du fortfarande är kär och inte vill släppa taget?

Mitt tips är; ta en paus i ett obestämt antal veckor och skär av kontakten helt. Hitta andra saker att leva för, hitta dig själv som singel. Tids nog känner du hur du vill göra med exet, om du vill börja umgås igen eller om du ska skära av totalt.

Lycka till, och lita på dig själv! [bigcheers]


   
SvaraCitera

har ena parten inga känslor är det ingen ide att umgås om den andre har känslorna kvar. Det kommer bara skapa lidande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar henne verkligen och det här har varit mitt första förhållande på länge p.g.a tillits problem


   
SvaraCitera

Trubadur:

Älskar henne verkligen och det här har varit mitt första förhållande på länge p.g.a tillits problem

fast bara för hon var nr 1 hindrar dig inte från att gå vidare till nummer 2. Ni gjorde en period i varandras liv bra, bytte erfarenheter etc, och sen tog det slut. livet går vidare och du kommer komma över henne, om du ger det lite tid. Umgås med vännner, gör roliga saker, men INTE med henne. Lyckades du lita på henne så kan du lita på andra tjejer också i framtiden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryt kontakten helt.


   
SvaraCitera