Aviseringar
Rensa alla

När det blir för enkelt att få tag i


Ämnesstartare

Lite luddig rubrik så jag ska försöka utveckla min historia lite,varning för lång text [rolleyes]

Jag skulle inte se mig själv som en missbrukare,utan snarare som en brukare helt enkelt. Jag dricker sällan och då jag dricker är det med måtta. Jag har en väldigt liberal syn på saker och ting och anser att alla människor för göra bäst fan de vill och sköta sitt och ta hand som sig själva. Därför när jag t ex haft svårt att sova har jag köpt egna sömntabletter (stilnoct,imovane,propavan,klonazepam,valium you name it).

När jag behövt komma igång lite har jag köpt adhd mediciner t ex. Ibland när man lyxat till det har man skaffat MDMA kristaller,lsd,4-ho-met och andra mer okända kemikalier för skoj skull (så kallade research chemicals). Många gånger har jag köpt åt vänner eller till fester utan att nödvändigtvis använda själv. Gräs och annat är också superenkelt. Opiater som morfin och annat likaså.

Det som börjar slå mig nu är hur knäppt detta är egentligen. Det är inte normalt att få 100 sömntabletter i brevlådan bara för att. Det är helt skevt ju. Dock mår jag ju bra,sköter mig bra och har bra vänner som sköter sig likaså. Så är detta ett missbruk? att det är så jäkla lätt att få tag på skiten,är det så eller är det så att man blir bättre på att hitta källor?

Har själv inte använt nånting på ett par månader då jag börjat träna men så skadade jag mig nyligen och pallar inte gå till läkare och tjafsa,så det blev att köpa eget smärstillande igen. Vissa tycker att det är missbruk men sålänge man inte nyttjar saker för att man har ett sug eller ett oemotståndligt behov,så är det väl egentligen inte annorlunda än att ta en bärs?

Samtidigt känns det som mitt omdöme kan vara lite obalanserat iochmed att det för mig blivit lika enkelt att få olagliga ämnen som att få en pizza hemkörd?

Är denna sortens bruk inom rimliga gränser? Hur jag än resonerar kan jag inte tycka att det är särskilt fel. Inga skada har skett och om en 14 åring kan halsa en halv vodka utan att det är moraliskt fel så kan väl jag ta en valium vid behov utan att behöva förklara mig.


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Missbruk är bara ett ord, och ett dåligt sådant. Vad spelar det för roll om ditt användande av droger kallas missbruk eller inte? Det viktiga är enligt mig att du själv är nöjd med din livsstil.

Däremot så kanske det är nyttigt att (som du tydligen gjort nu) reflektera över sitt liv. Ibland kanske man har vanor som inte är helt nödvändiga, men som faktiskt skapar problem. Tycker du själv att det är problematiskt att leva på det sätt du gör, så kanske du borde ändra vissa saker i ditt liv.
Ett tips om du inte är helt säker på vad som är bra eller dåligt i ditt liv är att skriva en lista med för- och nackdelar för t ex droganvändning, kan kännas fånigt men det hjälper ibland att få ned sådant på papper.

Det viktiga är inte att hitta en stämpel som du beskriver ditt liv med (ordet missbruk t ex), det viktiga är att finna de delar av ditt liv som är värda att spara eller dumpa.

Och förresten, skit i vad som är normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera