Aviseringar
Rensa alla

när det händer något i sverige


Ämnesstartare

Jo så här är det att jag är lite övernaturlig så jag känner på mig att snart händr det något så jag tänkte att vi kan skapa en pakt så villka är med mig juste vi erövrar norrland och vi gömmer oss för drönare sateliter och plan


   
Citera
Ämnesstartare

Vilka är med mig?


   
SvaraCitera

Hmmm... långt inne i de djupa skogarna i Norrland kanske skulle vara ok fast jag hade nog hellre valt en paradisÖ ute i Stilla Havet p gr av att vi går en vinter till mötes.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Hmmm... långt inne i de djupa skogarna i Norrland kanske skulle vara ok fast jag hade nog hellre valt en paradisÖ ute i Stilla Havet p gr av att vi går en vinter till mötes.  

Saken med vintern är att vi kan spåra djur lättare och snön ger oss vatten


   
SvaraCitera

bob_hop: Saken med vintern är att vi kan spåra djur lättare och snön ger oss vatten

Det var smart tänkt. Det tänkte jag inte på. Är du friluftsmänniska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Det var smart tänkt. Det tänkte jag inte på. Är du friluftsmänniska?

Friluftsmänniska vill jag inte kalla mig men är den som vet vad man ska göra mer eller mindre i en överlevnads situvation


   
SvaraCitera

bob_hop: Friluftsmänniska vill jag inte kalla mig men är den som vet vad man ska göra mer eller mindre i en överlevnads situvation

Det svåraste om det gäller vintern och det är 20 - 30 minusgrader blir väl att hålla temperaturen uppe. Men på andra plats kommer väl att få tag i färskt drickbart vatten och mat i största allmänhet. Blir det enbart kött vintertid om man inte ska äta granskott?

Är inte vegetarian.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Det svåraste om det gäller vintern och det är 20 - 30 minusgrader blir väl att hålla temperaturen uppe. Men på andra plats kommer väl att få tag i färskt drickbart vatten och mat i största allmänhet. Blir det enbart kött vintertid om man inte ska äta granskott?

Är inte vegetarian.

Alltså varken på sommarn eller på vinntern blir det svårt med grönsaker men sedan med värmmen så är det eld och varma kläder som gäller fast man gör elden på kvälls kvisten och inte på dan så man får överleva på dagen utan eld så det blir ett plus i norrland att man kan elda i en vecka sedan på sommarn lär man byta lägger mer ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sedan i norrland finns det beckar och älvar som har färskt vatten som det bara är att dricka av


   
SvaraCitera

bob_hop: Alltså varken på sommarn eller på vinntern blir det svårt med grönsaker men sedan med värmmen så är det eld och varma kläder som gäller fast man gör elden på kvälls kvisten och inte på dan så man får överleva på dagen utan eld så det blir ett plus i norrland att man kan elda i en vecka sedan på sommarn lär man byta lägger mer ofta

Du syftar antagligen på att man bor i hus förstår jag. Eller menar du att man bor i en stor vindtät grankoja?

Problem med både vatten och mat vintertid är ju att allt ligger under snön. Sedan är ju frågan om man verkligen kan dricka smält snö och rinnande vatten från vattendrag med tanke på hur förgiftat allt är i Sverige och Norrland likaså.

Bor själv långt ut på landet i eget hus så jag lever "lite" vildmarksliv.  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Du syftar antagligen på att man bor i hus förstår jag. Eller menar du att man bor i en stor vindtät grankoja?

Problem med både vatten och mat vintertid är ju att allt ligger under snön. Sedan är ju frågan om man verkligen kan dricka smält snö och rinnande vatten från vattendrag med tanke på hur förgiftat allt är i Sverige och Norrland likaså.

Bor själv långt ut på landet i eget hus så jag lever "lite" vildmarksliv.  Cool

Okej men vet det också att det är renare på fjälen snön är sådär att dricka man får väll göra behållare som ska ta upp snön då är den bra sedan maten jag kan jaga så det är nog inget problem jag kan nog jaga allt utom vildsvin och grävling och lyckas jag inte skjuta ihjäl djuren så får det väll bli halal slakt om du vet vad det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Du syftar antagligen på att man bor i hus förstår jag. Eller menar du att man bor i en stor vindtät grankoja?

Man kör det som behövs ett vind skydd och något tak på det så blir det bra men eftersom man inte borde sova på marken i svenska skogar så är det lite svårt att göra ett vindskydd sedan vill man inte göra så att sateliter kan se lägret


   
SvaraCitera

bob_hop: Okej men vet det också att det är renare på fjälen snön är sådär att dricka man får väll göra behållare som ska ta upp snön då är den bra sedan maten jag kan jaga så det är nog inget problem jag kan nog jaga allt utom vildsvin och grävling och lyckas jag inte skjuta ihjäl djuren så får det väll bli halal slakt om du vet vad det är

Mat i form av kött är väl det minsta problemet med tanke på så mycket rådjur, hjort och älg som finns i Sverige och vildsvinen håller på att ta över Sverige klagar ju bönderna på. Tänkte mer på själva "basfödan" typ potatis vintertid. Likaså mjölk... jag som är milklover.

Vattnet är jag fortfarande tveksam till med tanke på så ooooäääännnndddligt mycket giftiga föroreningar som driver in över Sverige från Storbrittanien och Tyskland.

Nej, halal vet jag inte vad det är men har man bara tillgång till gevär så är väl köttfrågan löst.


   
SvaraCitera

bob_hop: Man kör det som behövs ett vind skydd och något tak på det så blir det bra men eftersom man inte borde sova på marken i svenska skogar så är det lite svårt att göra ett vindskydd sedan vill man inte göra så att sateliter kan se lägret

Ska inte sateliterna upptäcka lägret så måste det bli inne i en skog. Under träden. Förutsatt att inte fienden/satelliterna är utrustade med värmekänsliga kameror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Mat i form av kött är väl det minsta problemet med tanke på så mycket rådjur, hjort och älg som finns i Sverige och vildsvinen håller på att ta över Sverige klagar ju bönderna på. Tänkte mer på själva "basfödan" typ potatis vintertid. Likaså mjölk... jag som är milklover.

Vattnet är jag fortfarande tveksam till med tanke på så ooooäääännnndddligt mycket giftiga föroreningar som driver in över Sverige från Storbrittanien och Tyskland.

Nej, halal vet jag inte vad det är men har man bara tillgång till gevär så är väl köttfrågan löst.

Vi behöver ej gevär kan göra pilbåge om det behövs ska nog skaffa armborst snart halal är när man skär halsen på djuret så att den förblöder från början trode jag det var typ styckning av djuret


   
SvaraCitera