Aviseringar
Rensa alla

När djur äger ut en...


Ämnesstartare

Tjena!
Min lilla vovve visade nyss att han ville ut, hoppade upp på altandörren och gnällde. Detta brukar inte hända, bara när han akut måste ut.

Men iallafall, gick ut med honom och släppte han. Han brukar lyssna och hålla sig till mig. Men nu så gav han mig en blick som sa "hahahhaha!" och så kutade han som en idiot på tomten och fick en massa snö i pälsen såklart. Ja, matte tycker verkligen om att ta bort snöklumpar mitt i natten..
Och just när jag trodde att Herr Hugo skulle komma så smet han iväg igen! Och återigen gav han mig den där blicken...

När vi då kom in igen så börjar han "dampa loss" dvs kräla runt på mattan och låter (skäller, morrar osv), efter det så krafsar han på en dörr och är allmänt jobbig. Som en jävla bebis......... xD

Nån mer som varit med om att erat djur "äger ut" en?


   
Citera
Ämnesetiketter

Vadå "äger ut"?


   
SvaraCitera

nä skulle jag ha hund skulle den va bättre dresserad än så


   
SvaraCitera

Gå ut med honom oftare


   
SvaraCitera

Ge han utegångsförbud och köp en liten potta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja alltså nästan som att dom jävlas med en...

hmm konstigt, har sett riktigt "uppfostrade" hundar med göra så, hmmmmmmm..

Beror nog inte heller på för lite motion eller aktivering, vissa hundar har en del idéer för sig ibland.

Utegångsförbud + potta, ja det kan vara en bra idé!


   
SvaraCitera

jepp händer ibland

gick också ut sent på kvällen en gång för hon skulle akut ut och jag trodde inte koppel skulle behövas och så sprang hon iväg och in i grannes trädgård, inte kul att jaga efter henne i grannes trädgård


   
SvaraCitera

Green_dreams:

Ja alltså nästan som att dom jävlas med en...

Ja. Har en katt som gillar att leka kull. Brukar jaga henne runt runt på nedervåningen och sedan när jag gömmer mig så kommer hon smygande med stora busiga pupiller och slår till mig på tårna. Så får jag jaga igen. Fast det blir jag ju inte direkt ägd av...
Hmm jo, hon glor alltid retsamt och jävligt på mig när jag blir irriterad över att hon river ner saker/äter min fot.


   
SvaraCitera

Det är lag på att gå med hundarna i koppel! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Green_dreams:

Utegångsförbud + potta, ja det kan vara en bra idé!

Det låter snarast kontraproduktivt i det här fallet. Tror du jycken förlorar sin överskottsenergi genom att bli inlåst?


   
SvaraCitera

blir sällan utägd pga har telepatisk kontakt med min häst.


   
SvaraCitera

anser för övrigt att "utägning" är resultatet av dålig kontroll på djuret och bristfällig förmåga att läsa av djuret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är lag på att gå med hundarna i koppel! [mad]

Nej, den tiden är förbi, och här ute råder inget koppeltvång!

Penstrokes:

Det låter snarast kontraproduktivt i det här fallet. Tror du jycken förlorar sin överskottsenergi genom att bli inlåst?

Detta skrevs med ironi, skulle kanske skrivit *ironi* efteråt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Green_dreams:

Detta skrevs med ironi, skulle kanske skrivit *ironi* efteråt...

Ah. Nåväl.


   
SvaraCitera

Jodå, jag har blivit ägd av djur många gånger. Mest min katt.

Förut hade jag en matta i mitt sovrum, och varje gång jag blev arg på honom "hämnades" han genom att pissa på den mattan.

Och så har min förra leguan skitit i mitt hår. DET är ett helvete att få bort.
Leguanen jag har nu dampar mest precis när jag behöver vila. Jag skulle vilja tejpa fast henne på dörren...


   
SvaraCitera