Aviseringar
Rensa alla

När djur äger ut en...


ööörkarn:

Förut hade jag en matta i mitt sovrum, och varje gång jag blev arg på honom "hämnades" han genom att pissa på den mattan.

Inte konstigt, han blev väl nervös för att du höll på och var arg. Förstår inte varför man ska bli arg på djur. De funkar ju inte som vi gör.


   
SvaraCitera

min katt brukar riva på möbler och människor om den inte blir utsläppt så fort den får för sig att den ska va utomhus, fucking utpressning


   
SvaraCitera

isola:

Inte konstigt, han blev väl nervös för att du höll på och var arg. Förstår inte varför man ska bli arg på djur. De funkar ju inte som vi gör.

Ibland blir han rädd och springer iväg, men jag glömde väl tillägga att han gjorde det där flera timmar efter att jag var arg.

Djur förstår mer än du tror.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Djur förstår mer än du tror.

Djur är jättesmarta ja, men de funkar inte som vi.


   
SvaraCitera

isola:

Djur är jättesmarta ja, men de funkar inte som vi.

Nej inte riktigt, men tänkandet är inte helt olikt.
De största skillnaderna är väl att många djur lever i nuet och skiter i konsekvenser.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

De största skillnaderna är väl att många djur lever i nuet och skiter i konsekvenser.

Precis. Så att skälla på dem långt efteråt när de slutat med det man tyckte var fel är totalt meningslöst.
Nervösa djur och barn är ju ofta så pga de fått höra mycket skrik och bråk.


   
SvaraCitera

isola:

Så att skälla på dem långt efteråt när de slutat med det man tyckte var fel är totalt meningslöst.

Ja det är fel, det vet nog de flesta som har djur.
Dom har förmodligen redan glömt vad dom gjort eftersom det var ungefär lika stort för dom som det är för oss att byta kanal på tvn.


   
SvaraCitera