Aviseringar
Rensa alla

När eller vid vilken ålder ska man skaffa barn?


Ämnesstartare

Vid vilken ålder eller när skall man skaffa barn?


   
Citera

Det beror väl mycket på vem man är som person, om man har en inkomst, hur livet ser ut i allmänhet och så. Vissa känner sig redo när de är 20, andra när de är 35, och vissa aldrig. Tror inte det finns en fel ålder, så länge man är myndig och så länge man inte är så gammal att barnet kan ta skada (om man har tänkt föda barnet vill säga).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när en vill och är redo osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alt. aldrig

pga de kommer få uppleva jordens död och plågas jättemkt av den :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de som gör det bör göra det runt 17-27 år (tjejer) och typ 25-40 (killar) kanske

blir väl bäst barn då och vi har ingen brist på barn direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: 25-40 (killar) kanske

varför just d?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: blir väl bäst barn

bäst barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

bäst barn?

"bäst uppfostran" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför just d?

det är inte exakt, bara gissar

Anura:

bäst barn?

bäst fertilitet, minst risk för genetiska/epigenetiska sjukdomar, större chans till jackpot masterrace elite avkomma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: bäst fertilitet, minst risk för genetiska/epigenetiska sjukdomar

för män? de visste inte jag att de fanns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

för män? de visste inte jag att de fanns.

nä inte lika viktig faktor, men det blir väl svårare o få barn när man är äldre. och avelsmaskineriet måste prestera optimalt - därför platsar inte de äldre männen. plus att jag ville sätta en gräns på män också så att inte folk som läser tycker att jag är sexist. jag målgruppsanpassar mina inlägg.


   
SvaraCitera

Det är nog ingen riktig fråga om ålder, då mycket har med personerna i sig att göra. Personlig mognad. Men 15-20 kan jag väll tycka att är åt helvete för tidigt.
Man ska åtminstone ha gått klart gymnasiet, och helst flyttat hemifrån. Skaffat jobb. Ha inkomst. Ekonomiska förutsättningarna.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

när saturnus står i skorpionen


   
SvaraCitera
b1son

thl*kt N.: de som gör det bör göra det runt 17-27 år (tjejer) och typ 25-40 (killar) kanske

varför övre gräns 27 för tjejer? varför inte 24 eller 25? det är väl då fertiliteten börjar avta


   
SvaraCitera