Aviseringar
Rensa alla

När en kille ljuger över han att han är 'vers'.


Ämnesstartare

Jag HATAR när jag chattar med en kille som berättar mig att han är "versatile", men när vi träffar, han berättar mig att han är bara "top" eller "bottom". Så förarglig. Varför ljuger killar sådär? Är det så att man ska träffa med honom? [mad] Har detta hänt till någon?


   
Citera

"that's fine you'll be whatever you want to be, you can even be a rollerbladeing unicorn if you want, eventhough i guess that would be a bit hard" / Dan Howell:-)

but seriously though all humans have their preferences although they might not know realise their actual preference beforehand. but u know there is nothing u can do about it, besides not seeing it as a lie...


   
SvaraCitera

cuzIcan:

but seriously though all humans have their preferences although they might not know realise their actual preference beforehand. but u know there is nothing u can do about it, besides not seeing it as a lie...

Om nu grabben här är på UM för att öva sin svenska och interagera på svenska, prata inte engelska med honom då! [crazy]

a_heart_divided:

Jag HATAR när jag chattar med en kille som berättar mig att han är "versatile", men när vi träffar, han berättar mig att han är bara "top" eller "bottom". Så förarglig. Varför ljuger killar sådär? Är det så att man ska träffa med honom? Har detta hänt till någon?

Jag vet inte. För övrigt tycker jag att de där etiketterna är ganska dumma. Vad betyder det att vara "top" (aktiv) t ex? Eller "bottom" (passiv)? Eller "versatile" (ombytlig)?

Ska man ha sexträff är det väl en ganska bra idé att diskutera vad man tycker om (avsugningar, runk, sätta på, sättas på, nåt annat, osv?) i stället för att använda sig av luddiga begrepp som ingen ändå förstår och alla missförstår.

Och att ha sexträffar... hm... när man väl träffar varann så ska man försöka känna av om det känns okej att ha sex med den andra. Och backa ur om nåt känns fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag vet inte. För övrigt tycker jag att de där etiketterna är ganska dumma. Vad betyder det att vara "top" (aktiv) t ex? Eller "bottom" (passiv)? Eller "versatile" (ombytlig)?

Ska man ha sexträff är det väl en ganska bra idé att diskutera vad man tycker om (avsugningar, runk, sätta på, sättas på, nåt annat, osv?) i stället för att använda sig av luddiga begrepp som ingen ändå förstår och alla missförstår.

Och att ha sexträffar... hm... när man väl träffar varann så ska man försöka känna av om det känns okej att ha sex med den andra. Och backa ur om nåt känns fel.

Aktiv - man gillar att knulla
Passiv - man gillar att knullas
Ombytlig - man gillar båda

Personligt gillar jag att runka, suga av, osv mer än att knulla, men om en person säger att han vill ha sex, så är det ganska viktigt att vara ärlig över vilken roll man vill spela. Det går inte att säga att man är passiv när han vill egentligen vara aktiv, för att om den andra killan är bara aktiv så ska analsex inte hända 😛


   
SvaraCitera

a_heart_divided:

Aktiv - man gillar att knulla
Passiv - man gillar att knullas
Ombytlig - man gillar båda

Jo, analsex då. Men i andra former av sex? Jag är inte alls särskilt glad i analsex och blir därför väldigt konfunderad när folk frågar mig vad jag "är".

Fråga mig i stället vad jag gillar 🙂

Som den där gången jag låg i sängen och hånglade naken med en kille (första gången ever! [surprised]) och han viskar förföriskt "du är passiv, va?" och jag blir så ställd och avtänd och allt.

Jag minns inte vad jag svarade. Men han blev rätt paff. Och det blev inget sexande. Bara kyssar och sånt.


   
SvaraCitera

jason:

och han viskar förföriskt "du är passiv, va?" och jag blir så ställd och avtänd och allt.

hahaha [sad]


   
SvaraCitera

a_heart_divided:

Aktiv - man gillar att knullaPassiv - man gillar att knullasOmbytlig - man gillar bådaPersonligt gillar jag att runka, suga av, osv mer än att knulla, men om en person säger att han vill ha sex, så är det ganska viktigt att vara ärlig över vilken roll man vill spela. Det går inte att säga att man är passiv när han vill egentligen vara aktiv, för att om den andra killan är bara aktiv så ska analsex inte hända 😛

Om man har sex med någon så är väl båda ''aktiva''? lol


   
SvaraCitera

jason:

ch han viskar förföriskt "du är passiv, va?" och jag blir så ställd och avtänd och allt.

hahaha. [love][sad]


   
SvaraCitera

a_heart_divided:

för att om den andra killan är bara aktiv så ska analsex inte hända 😛

båda borde få njuta, hur dominant han är är. enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

båda borde få njuta, hur dominant han är är. enligt mig.

Nå, man kan ju ha det kul utan analsex, men jag bara säger att om man väntar sig analsex så är det viktigt att veta om den andra är 'top' eller 'bottom'


   
SvaraCitera

jason:

och han viskar förföriskt "du är passiv, va?" och jag blir så ställd och avtänd och allt.

Fan vad hemskt 😛


   
SvaraCitera

a_heart_divided:

Nå, man kan ju ha det kul utan analsex, men jag bara säger att om man väntar sig analsex så är det viktigt att veta om den andra är 'top' eller 'bottom'

mm. märks inte det när han skriver dock? vem som tar initiativ och bestämmer tider.


   
SvaraCitera

Fast nu är inte sexaktens "aktive part" detsamma som relationens aktive part. [smile]

Tack alla för sympatierna vid mitt första nakenhångel slash sex-gone-wrong [crazy]


   
SvaraCitera

ja alltså jag förordar med att fråga vad man gillar. då svarar jag gärna att jag gillar att bli påsatt men det betyder inte att jag skulle klassificera mig som passiv och det är ju en rätt så dynamisk skala 😛


   
SvaraCitera