Aviseringar
Rensa alla

när får man csn?


Ämnesstartare

När börjar man att få csn igen? Någon som fått?


   
Citera
Ämnesstartare

Runt 25:e varje månad, om man sköter sig.


   
SvaraCitera

när man ansökt, lämnat studieförsäkran och börjat plugga

har fått 1 gång
Pluggat 16/9-18/10

kommer få en gång till pga pluggar fem veckor till nu.


   
SvaraCitera

just d. man måste ha jättemkt närvaro eller motsvarande


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finner det märkligt att de inte har kapacitet nog att skicka iväg studiebidrag i tid till folk, men ändå skickar brev till mig om att jag har glömt att hämta ut bidrag från 2012... bra prioritering osv.


   
SvaraCitera

Anura:
men  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5678216

det här har inte jag märkt av, var sen med söka+anmäla, fick typ 2 dagar efter jag lämnat studieförsäkran. tkr dom skötte sig bra i mitt ärende (utöver en innestående skuld men d e 1 annan kapitel)


   
SvaraCitera

koalan:
finner det märkligt att de inte har kapacitet nog att skicka iväg studiebidrag i tid till folk, men ändå skickar brev till mig om att jag har glömt att lösa in bidrag från 2012... bra prioritering osv.

har du fått kronofogdepåstötningar ang det??? fick i fredags, var helt wtf is this shit. har inte fått påminnelser eller nåt, trodde det var OMÖJLIGT att hamna där med csn. speciellt som de typ 1 vecka innan godkänt min ansökan utan något knussel eller trassel öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha

tog fem veckor + tre dagar för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: tkr dom skötte sig bra i mitt ärende (utöver en innestående skuld men d e 1 annan kapitel)

när sökte du då? För de senaste veckorna de har fått problem. Folk har fått utstå veckor utan csn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: tog fem veckor + tre dagar för mig

när var det? Varför då?


   
SvaraCitera

Anura:

när sökte du då? För de senaste veckorna de har fått problem. Folk har fått utstå veckor utan csn. 

lämnade studieförsäkran för typ 2 v sen, fick pengar nån dag efter. sökte innan 16/9


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

har du fått kronofogdepåstötningar ang det??? fick i fredags, var helt wtf is this shit. har inte fått påminnelser eller nåt, trodde det var OMÖJLIGT att hamna där med csn. speciellt som de typ 1 vecka innan godkänt min ansökan utan något knussel eller trassel öht

hehe alltså menar: jag har cashflow från csn. var i en knepig boendesituation förra året och kunde inte ha bankkort av olika anledningar så jag fick avin till adressen jag var skriven på (och där var jag aldrig).låter dock som en knepig situation du hamnat i. trodde faktiskt inte det heller, eller iaf inte så "obemärkt" :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: när var det? Varför då?

i höst. sökte csn i slutet av augusti, fick pengarna i början av oktober. de hade mycket att göra och det fattades 7,5 hp (jag blev beviljad ändå).

tidigare år har det tagit högst tre veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: kronofogdepåstötningar

nu tar vi det lilla lugna här


   
SvaraCitera