Aviseringar
Rensa alla

När får man vara sig själv?


Ämnesstartare

Var med om en trumatisk händelse för ett år sen, jag upptäckte att livet är för kort och valde att börja leva mitt liv. Börja vara mig själv och framför allt våga klä mig och se ut exakt så som jag vill.

Min stil har nog ändrats lite, från vanlig jävla tråkig tjej till mer, converse, kort 'tufft' hår, svarta kavajer och svarta kläder rent allmänt. Det svarta beror dock mest på att det är vinter. Har helt enkelt fått en stil numera, lite med 'fashion-alternativ' än 'sämhällstjej'. eeeh. ja, ni förstår nog.

Idag hade jag köpt en grå stickad kofta och en bustier(långt bh eller vad man ska säga). Absolut inget jag gått i normalt men tänkte ha det till nästa utgång eller liknande. Liknande blondinbellas outfit på elle-galan.

När jag står och speglar mig lite med kläderna utbrister min mamma 'När ska detta ta slut? att du ska vara så svart? och punkig?! det är inte fint. Måste du vara så svart och vit? alla svarta kläder, dina tjocka kajalstreck och ditt vita hår. När tar det slut?'

Det var längesen jag kände mig så sårad. Jag har aldrig kunnat vara så som jag vill och när jag väl kan så får jag det mot mig. När fan får man vara sig själv?! Jag orkar fan inte all kritik. Jag kommer aldrig vara en normal jävla tjej igen, aldrig någonsin. ÅÅÅÅÅÅH. jag blir så extremt ledsen. Jag klarar inte av sånt här.

Vad ska jag göra? 🙁


   
Citera

Hon är från en annan generation, bara att acceptera.


   
SvaraCitera

Human:

När fan får man vara sig själv?!

När du fyllt 18 och flyttat hemifrån.
bah ett exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va dig själv!
Personer som vågar vara dom de är de härligaste vännerna.
Stå på dig!
Ditt liv! Du väljer allt!
Och att inte följa normen för hur en tjej ska vara är bara bra, gör dig mer intressant.

Lyssna inte på vad din morsa vill, inte hennes liv du lever utan ditt eget.


   
SvaraCitera

vara sig själv är aldrig bra


   
SvaraCitera

Human:

När fan får man vara sig själv?!

Human:

inte all kritik. Jag kommer aldrig vara en normal jävla tjej igen, aldrig någonsin. ÅÅÅÅÅÅH. jag blir så extremt ledsen. Jag klarar inte av sånt här.

HUr är man sig själv? Svara snälla för jag vet inte 🙁 Jag är typ olika med alla.....


   
SvaraCitera

Lär dig att stå upp för dig själv. Människor som (och nu menar jag inte de som bara säger att de inte bryr sig[zzz]) fullständigt skiter i vad andra tycker om en beundrar jag.

Men det krävs mycket för att nå dit. [wink] När du nått dit - då kan du vara dig själv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon är från en annan generation, bara att acceptera.

Jag vet. men hur får man henne att förstå att jag inte är cp som hon tror. ååh

Hakuna matata:

När du fyllt 18 och flyttat hemifrån.
bah ett exempel.

Jotack. och jag längtar något helt enormt. Första saken efter studenten.

IQFreak:

Lyssna inte på vad din morsa vill, inte hennes liv du lever utan ditt eget.

Jag vet, men så sjukt sårande när hon säger så. Hon är ändå min mamma, klart man lyssnar på henne. Att veta att hon skäms lite över mig är ju hjärtskärande.


   
SvaraCitera

Human:

Jag vet. men hur får man henne att förstå att jag inte är cp som hon tror. ååh

Bara acceptera att ni är olika och att du nu är vuxen och slipper bry dig om vad hon tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Jag vet, men så sjukt sårande när hon säger så. Hon är ändå min mamma, klart man lyssnar på henne. Att veta att hon skäms lite över mig är ju hjärtskärande.

Har du förklarat varför du klär och sminkar dig som du gör?
Du har ju uppenbarligen en anledning och jag tror inte hon riktigt förstår den, prata med henne och förklara, och det är som isola säger:
Alla är olika.


   
SvaraCitera

Säg såhär: Mamma, jag blir ledsen när du säger så om mitt utseende. Hon kommer antagligen skämmas ihjäl HEHE.

Såg ut lite som du förr några år sedan, och fick en del pikar särskilt från pappa. Inte fan brydde jag mig, han är min pappa liksom och gillar mig oavsett hur jag ser ut.


   
SvaraCitera

Bara att fortsätta vara som du är [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla tjejer är väl lite störda när det kommer till smink, mode och allt sådant kruxilull. Varför skulle du vara annorlunda?

Human:

Min stil har nog ändrats lite, från vanlig jävla tråkig tjej till mer, converse

Efter så mycket tjat man har hört om converse så skulle jag vilja säga att du inte gick från normal, utan snarare blev normal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Säg såhär: Mamma, jag blir ledsen när du säger så om mitt utseende. Hon kommer antagligen skämmas ihjäl HEHE.

Såg ut lite som du förr några år sedan

jag sa det till henne, hon svarade - men du gör mig också ledsen..

men jag ser inte ut på något speciellt sätt?!?!


   
SvaraCitera

Tycker ej, att du skall behöva mors samtycke för hur du ser ut. Det är enbart ditt beslut. Säg till'na på skarpen.


   
SvaraCitera