Aviseringar
Rensa alla

När får Sverige Sharia-lagar?


ohYEA_:

Nej, men just dessa idiotlagar är det.

Religion och stat är fan ingen bra kombo imo


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Religion och stat är fan ingen bra kombo imo

Det beror på.. Kör man Iran eller Saudiarabien style är det big nono.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Det beror på.. Kör man Iran eller Saudiarabien style är det big nono.

haha jo [crazy]. När är de okej då menar du?


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Det är inte riktiga muslimska lagar

Sharialagar bygger på den gudomliga viljan, vilken hämtats ur Koranen. Alltså är Sharialagar äkta Islamska lagar [smile]
För övrigt så har vissa delar av Sharialagarna i princip införts på vissa håll i europa, och en av Sveriges största muslimska föreningars ledning har också föreslagit att vårt land skall införa vissa delar av lagarna för muslimer. Inte så långt borta alltså [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[rolleyes]

Dödsstraff kan vara ett alternativ om vi talar om folk som dödar andra, och rymmer... Typ Hannibal Lecter-stilen.
Men jag tror inte vi råkar ut för sådana IRL.

ohYEA_:

Det är inte riktiga muslimska lagar

Läs koranen säger jag bara... [ops]

Teal Crab:

Det var inte längesen kristna var på samma nivå som dagens muslimer.

Hahaha!
Du är rolig du [crazy]
Det har aldrig varit okej eller förenligt med kristen tro att döda människor. "Den som är utan synd kan kasta den första stenen" sade Jesus Kristus.


   
SvaraCitera

minutz3:

Dödsstraff kan vara ett alternativ om vi talar om folk som dödar andra, och rymmer... Typ Hannibal Lecter-stilen.
Men jag tror inte vi råkar ut för sådana IRL.

Lulz.
Du diggar påven som uppmuntrade till bl.a korstågen. Är lite fail då han anses vara Guds ställföreträadre på jorden bland kristna.

Men hey, lite svårt att vara kritisk mot sig själv.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du diggar påven som uppmuntrade till bl.a korstågen.

Mmm... och jag anser att korstågen var rätt, utifrån vad jag vet om de.
Det jag vet är att muslimerna dödade pilgrimerna, som var enkla, ödmjuka människor som kom till den Heliga Staden för att tillbe Herren.
För att skydda pilgrimerna, så att de inte skulle slaktas, så uppmanade påven att den Heliga Staden skulle säkras.

Sedan låg resten av ansvaret och skulden på det som utförde det.
Mycket gott, en del mindre gott.
Men så är ju människorna generellt också, man blir ingen übermänniska automatiskt för att man är kristen, även om man får Jesus Kristus hjälp så gäller det att ha viljan också.


   
SvaraCitera

Comhem:

Sharialagar bygger på den gudomliga viljan, vilken hämtats ur Koranen. Alltså är Sharialagar äkta Islamska lagar [smile]

minutz3:

Läs koranen säger jag bara... [ops]

Nej. En kvinna stenas inte om hon varit otrogen utan FYRA, VUXNA, GODTROGNA muslimer som ÖGONVITTNE. Ja, vart hittar man det? JUST vid penetreringen? [smile]


   
SvaraCitera
Exner

ohYEA_:

Nej. En kvinna stenas inte om hon varit otrogen utan FYRA, VUXNA, GODTROGNA muslimer som ÖGONVITTNE. Ja, vart hittar man det? JUST vid penetreringen? [smile]

Det är i och för sig bara en ursäkt, av själva kraven på bevisning - inte av straffet i sig.

[mad]


   
SvaraCitera

minutz3:

och jag anser att korstågen var rätt, utifrån vad jag vet om de

Så slaktande i kristi namn är OK? [ops]


   
SvaraCitera

minutz3:

Mmm

Suck. Ditt fån. Ännu en av de händelöserna i historien man faktiskt inte kan se så enkelt, fest som sagt:

passaro:

Men hey, lite svårt att vara kritisk mot sig själv.[rolleyes]

Nu avslutar jag här, för detta är lika meningsafullt som att diskutera om judar med en nazist, Enkelsidiga idioter.


   
SvaraCitera

Exner:

Det är i och för sig bara en ursäkt, av själva kraven på bevisning - inte av straffet i sig.

Ursäkt?! Nej, det är ett krav. Hur kan det vara brott om ingen kan bevisa det? [rolleyes]


   
SvaraCitera

minutz3:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Varför skulle vi?

minutz3:

Om cirka 50 år beräknas nämligen hälften av världens befolkning vara muslimer, med nuvarande demografiska utveckling.

För alla länder med muslimer har verkligen Sharia lagar. Lägg ner för fan.

minutz3:

Läs koranen säger jag bara... [ops]

Läs GT.


   
SvaraCitera
Exner

ohYEA_:

Ursäkt?!

Ett ursäktande, av det hårda straffet; med så hårt krav på bevisning, blir det i teorin inget, att lätt ta till.

ohYEA_:

Hur kan det vara brott om ingen kan bevisa det? [rolleyes]

Att man över huvud har det, anser man, att det - oavsett kraven - under vissa omständigheter är godtagbart.

[mad]


   
SvaraCitera

minutz3:

Aldrig (Du röstade på detta alternativ)

Raskriget har börjat innan dess [y]


   
SvaraCitera