Aviseringar
Rensa alla

När fick ni alfakassa?


Ämnesstartare

Hej! Denna vecka ansökte jag om stöd från alfakassan, eftersom jag tagit studenten och skrivit in mig på arbetsförmedlingen.

Min fråga är hur lång tid det kommer ta innan jag får mina första pengar? Hur lång tid tog det för er?

money.jpg


   
Citera

man måste väl ha arbetat något år först?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

man måste väl ha arbetat något år först?

Nej jag tror det är a-kassan du tänker på...


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Nej jag tror det är a-kassan du tänker på

Det är samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Det är samma sak

Säker? För min brorsa fick pengar från något ställe efter sin student och han hade inte jobbat innan. Trodde att de två "kassorna" inte var samma sak.


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Säker? För min brorsa fick pengar från något ställe efter sin student och han hade inte jobbat innan. Trodde att de två "kassorna" inte var samma sak.

Aktivitetsstöd från försäkringskassan gissar jag?

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsstod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Aktivitetsstöd från försäkringskassan gissar jag?

Ja det kanske är det jag har rätt till? Suck, nu har jag ju redan skickat in till alfakassan. Får nog vänta lääääänge innan några pengar rullar in på kontot [crazy]


   
SvaraCitera

du måste ha jobbat heltid i minst 6 månader under de senaste 12 månaderna, eller motsvarande, för att få akassa. har du inte det får du gå till soc om du vill ha pengar. tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

Det är samma sak

Fick tillbaka papper idag från alfakassan att jag inte var beviljad det på grund av att jag inte arbetat tidigare...Gäller det om man sommarjobbat några veckor inom kommunen? Glömde nämligen skriva det [confused]


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Gäller det om man sommarjobbat några veckor inom kommunen? Glömde nämligen skriva det [confused]

tror ej att feriearbete räknas


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Glömde nämligen skriva det [confused]

Nej du ska haft fast jobb typ 6mån om jag inte mins fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Nej du ska haft fast jobb typ 6mån om jag inte mins fel

Kan man alltså inte få några pengar alls nu precis efter studenten? Jag är ju aktivt arbetssökande.


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Kan man alltså inte få några pengar alls nu precis efter studenten? Jag är ju aktivt arbetssökande.

försörjningsstöd


   
SvaraCitera

Snacka med Soc


   
SvaraCitera