Aviseringar
Rensa alla

När folk slutar prata


Musicc
Ämnesstartare

Har det någonsin hänt dig att folk du brukade prata med flera gånger per dag helt plötsligt, helt utan anledning slutar prata med dig? För det händer mig, nästan med alla. Varje gång jag blir vän med någon ny så händer det. Förstår inte varför. Och det är oftast när jag blir vän med en kille. Saken är att vi hinner bli jättebra vänner, sen helt plötsligt kollar personen inte ens på mig längre när vi träffas. Visst jag kan vara blyg och kan ha lite social ångest men det är precis när jag träffar personen, inte när vi hunnit bli så bra vänner. Det känns så otroligt tråkigt för jag hatar verkligen att förlora vänner. Kan aldrig behålla vänner under en lång tid, bara några månader. Och då börjar jag tänka att det är mig det är fel på, och att det är därför alla slutar prata med mig. Sedan tänker jag att om jag vill prata med personen borde jag ta och göra det, men sedan kommer tanken upp att personen antagligen inte vill prata med mig och då är jag bara irriterande om jag skriver. Varför tror ni att folk slutar prata med en bara sådär? En tanke som kom upp nu såhär på kvällen, vill se om någon känner igen sig.


   
Citera

Hela tiden. 🙁

De har annat för sig.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ceka92:
Hela tiden. 🙁

De har annat för sig.

Verkar som det 🙁 . Hatar när folk gör så för då får man så många frågor och tankar.


   
SvaraCitera

Jo det har hänt så med nåra vänner, tjejer och killar faktiskt men en kille nyligen vi va skit bra vänner allting sen så fick han flickvän, det va inte så vi va frendzone jag sov hos han o massa så. Men sen sluta vi bara prata, Vi kanske snackar ibland nuförtiden. men förut va det ju att vi sågs varje dag nästan o prata flera gånger om dagen. Jag tror de beror på att han fick flickvän eller nått men jag kände ju hon också väl men aa det är lite konstigt. Så det har ju hänt men det kanske beror på att jag flytta men jag flytta endå inte långt det är ju bara 20 minuter ifrån, det va då vår kontakt sluta lite efter jag flytta vi va ju med varandra när jag flytta också. Men för oss vi hälsar ju o sånt varje gång vi ses o sånt men de hänt nått typ förut lita vi på varandra jätte mycket så det känns konstigt han vet allt om mig o jag allt om han när vi ses


   
SvaraCitera

Musicc: Sedan tänker jag att om jag vill prata med personen borde jag ta och göra det, men sedan kommer tanken upp att personen antagligen inte vill prata med mig och då är jag bara irriterande om jag skriver. 

Igenkännighetsfaktor : 100. Det är svårt det där. Man får helt enkelt skriva ändå, eller nått. Jag vet inte. Lägga sig under täcket och vänta funkar ju också.


   
SvaraCitera

Det lustiga är att det är för att alla andra skiftar humör och inte heller är perfekta. När det händer är det bästa du kan göra att strunta i personen och tänka på dig själv och göra det som är kul för dig.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

JuicyG:  förut lita vi på varandra jätte mycket så det känns konstigt han vet allt om mig o jag allt om han när vi ses

Känner verkligen igen mig! Jag blir alltid så pass bra vän med personen att jag vågar berätta saker om mig själv jag inte vågar berätta till andra. Sen liksom pratar man inte längre. Det känns konstigt när en vän helt plötsligt blir som en främling, och hur den låtsas som att man aldrig ens var vänner. 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Det är ju typ det jag gör. Vill ju prata och skriva med den men samtidigt vågar jag inte. Jobbigt läge.


   
SvaraCitera

Musicc:

Känner verkligen igen mig! Jag blir alltid så pass bra vän med personen att jag vågar berätta saker om mig själv jag inte vågar berätta till andra. Sen liksom pratar man inte längre. Det känns konstigt när en vän helt plötsligt blir som en främling, och hur den låtsas som att man aldrig ens var vänner. 

Men det är så det finns inte så mycket att göra åt saken, tänk inte på det så mycket så kommer det inte upp i hjärnan. typ? eller nått vafan aså jag skiter i, jag orkar inte bry mig fuck it aså hahah vad ska man göra liksom?!?


   
SvaraCitera

Jag vill gärna också få klarhet i detta. Ni som beslutar er för sådant eller tror att ni har gjort det någon gång kan kanske svara?


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

JuicyG:

Men det är så det finns inte så mycket att göra åt saken, tänk inte på det så mycket så kommer det inte upp i hjärnan. typ? eller nått vafan aså jag skiter i, jag orkar inte bry mig fuck it aså hahah vad ska man göra liksom?!?

Finns inte mycket att göra, det är sant. Bättre att nog bara strunta i personen. Det värsta är bara att man kan sakna personen lite smått


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ceka92:
Jag vill gärna också få klarhet i detta. Ni som beslutar er för sådant eller tror att ni har gjort det någon gång kan kanske svara?

Precis, förstår inte varför man ska sluta prata helt plötsligt 🙂


   
SvaraCitera

Jag vill ha ett helt ärligt svar, kan tilläggas.


   
SvaraCitera

Musicc:

Finns inte mycket att göra, det är sant. Bättre att nog bara strunta i personen. Det värsta är bara att man kan sakna personen lite smått

Ja det är klart men tänk den personen glömmer ju inte bara bort dig så, alla har känslor det är klart den personen tänker på dig också 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

JuicyG:

Ja det är klart men tänk den personen glömmer ju inte bara bort dig så, alla har känslor det är klart den personen tänker på dig också 

Jo det är ju sant..


   
SvaraCitera