Aviseringar
Rensa alla

När/hur blir det ett distansförhållande?


Ämnesstartare

Är det när resan är mer än 30 min, en timma eller två timmar eller är det kanske när man bara träffas en gång i veckan eller blir det inte för ens man bara träffas en gång i månaden.

När räknas det som ett distansförhållande?

Hur ska man då göra i ett distansförhållande för att det ska funka?

Måste man messa/prata på telefon varje dag. Ska man hela tiden berätta vad man ska göra/har gjort eller räcker det med att man endast hör av sig när man vill något.


   
Citera

när det ligger bortom lokaltrafiken :----P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

när det ligger bortom lokaltrafiken

Alltså när man måste åka tåg och buss för att ta sig till den andra staden?


   
SvaraCitera

Piggelin:

Alltså när man måste åka tåg och buss för att ta sig till den andra staden?

när man måste köpa biljetter


   
SvaraCitera

Distansförhållande för mig är nog när man bor så pass långt ifrån varandra att man inte bara kan säga
"Höddö, kom hit ikväll" utan man måste planera in när man ska ses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ska man prata med varandra varje dag, eller hur ska man göra för att det ska fungera?


   
SvaraCitera

Grief:

Distansförhållande för mig är nog när man bor så pass långt ifrån varandra att man inte bara kan säga

Detta. När man inte kan träffas när man vill pga avstånd.


   
SvaraCitera

Piggelin:

Men ska man prata med varandra varje dag, eller hur ska man göra för att det ska fungera?

Alla förhållande fungerar olika, alla har sina olika sätt att få det att fungera.


   
SvaraCitera

Skulle säga att 30 min inte räknas som speciellt mycket distans.

Långdistans är kanske 2 h och uppåt


   
SvaraCitera

Piggelin:

Men ska man prata med varandra varje dag, eller hur ska man göra för att det ska fungera?

Ni pratat så ofta som det känns bekvämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Piggelin:

När räknas det som ett distansförhållande?

Hur ska man då göra i ett distansförhållande för att det ska funka?

Det här är ju väldigt individuellt. Jag tycker att det räknas som ett distansförhållande när man inte kan träffas när man vill. Om man kan ta cykeln till sin partner, så är det inget distansförhållande. Hoppas du förstår vad jag menar.

Det viktigaste i alla förhållanden är egentligen att man kan lita på varandra. Jag och min pojkvän smsar med varandra nästan hela tiden och det är ungefär 20 mellan oss. Det har hittills funkat bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

20

20 mil*


   
SvaraCitera

Nian3:

Jag och min pojkvän smsar med varandra nästan hela tiden

fan vad jobbigt det låter [blush] har ni varit tsm länge?


   
SvaraCitera

uch man aktar sig för distansförhållanden


   
SvaraCitera

har haft två distansförhållanden. 3h resa med tåg. båda slutade ganska sämst. nu flyttar jag till deras stad


   
SvaraCitera