Aviseringar
Rensa alla

När insåg ni vad ni ville studera?


Ämnesstartare

har vetat länge men alla sa att jag inte skulle så jag valde en annan linje som alla utom två inte heller tyckte att jag skulle gå. bytte efter två månader. 


   
SvaraCitera
höna

Fram till i tvåan på gymnasiet ville jag jobba med klädet. Tröttnade på det, kände inte att det liksom skulle ge så mycket. Kom på att sjuksköterska eller barnmorska skulle kännas mer meningsfullt och jag jobbar gärna för en bra sak. Visst är inte lönen skitbra men jag bryr mig inte. Tror d yrket passar mig som person också, är rätt lugn som person å tror folk kan slappna av i min närhet, det är vad jav hört ialf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

från när jag gick femman eller nåt, generellt sett alltså. Mer specifikt, det är fortfarande lite flytande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har väl alltid velat bli ingenjör, alltid gillat att ta isär saker och förstå hur de fungerar. och gillar att lära mig hur saker fungerar och fixa saker :p Men jag har aldrig förstått vad en ingenjör håller på med.. därför som jag velar :p Har hört att ingenjörsyrket är väldigt osocialt att man inte träffar människor osv. Sånt vill jag inte ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så svårt att veta vad man vill plugga med.. avundas de som vet. Jag har ju alltid trott att jag skall bli ingenjör eller något sådant för att jag tycker om att lösa problem och annat. Och pilla och meka med saker. Men jag vill inte bli en cad slav eller bara sitta vid en dator varje dag. Är det de ingenjörer gör?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: så svårt att veta vad man vill plugga med.. avundas de som vet.

ja det är svårt. du är verkligen inte ensam om den stressen.
men det är skönt att veta att en inte måste vara utbildad och klar pang bom efter gymnasiet.


   
SvaraCitera
Draug

insåg att jag aldrig har viljat studera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insåg en gång att jag ville bli pilot. Sedan insåg jag att det skulle kräva massa meningslösa skolämnen på vägen dit, så som bildkunskap, hemkunskap, slöjd och musik som jag omöjligt kunde genomföra pga helt åt helvete jävla ologiskt.. Så drömmen krossades..  

sade till min lärare i hemkunskap nåt i denna stilen: "bitch please, jag ska bli pilot.. Det är inte piloterna som tillverkar maten som serveras på flygplan.."

Då blev jag utslängd från lektionen haha

dt var dock kul att experimentera lite, så som att tillverka en kräm utav avslagen coca cola istället för jordgubbssaft.. Tycker jag borde fått MVG för den kreativa idén, det var verkligen jättegott med mjölk till.. Men nejdå, det resulterade i IG. Jävla kärringjävel, förstörde min framtida karriär som pilot.   

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

hyper island ?

ye :d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sista året på gymnasiet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag började jobba med dom yrken jag efter gymnasiet var kvalificerad för. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade ingen aning alls fram till nyligen. nu vet jag att jag vill jobba med djur och natur. antingen det eller inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

ye :d

jag har också funderat på att söka dit någon dag kanske Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var fyra år

men det ändrades och nu vet jag inte längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag kom på att jag vill få ett jobb som ger bra med pengar och förmåner.


   
SvaraCitera