Aviseringar
Rensa alla

När jag har ögonkontakt med tjejen vad ska jag göra då?


Ämnesstartare

Hej

Det finns en tjej på min skola som jag gillar. Och på en fest för nån vecka sedan så fick vi ögonkontakt med varann och vi kollade på varann i ca 4 sekunder och det är ju ganska mycket i ett sånt läge.

Så jag skulle vilja ha något tips på hur jag kan göra nästa gång vi får ögonkontakt och för att hon ska förstå att jag gillar hon.

tack på förhand

Mvh

marcus


   
Citera
Ämnesstartare

Le åt henne och stirra inte som om du vore efterbliven?


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det inte. Att stirra leder ingenvart. :S

Har gjort misstaget själv och stirrat en tjej jag var intresserad av för några år sedan på en buss... LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Gör det inte. Att stirra leder ingenvart. :S

Har gjort misstaget själv och stirrat en tjej jag var intresserad av för några år sedan på en buss

Hur ska man göra då menar du? Jag har inte stirrat någongång heller jag har bara slängt förbi blicken!


   
SvaraCitera
Hando

hamsterr:

Så jag skulle vilja ha något tips på hur jag kan göra nästa gång vi får ögonkontakt och för att hon ska förstå att jag gillar hon.

Mycket enkelt, du tittar henne djupt i ögona, dina läppar närmar sig hennes, sedan skriker du allt vad du har och ger henne en bitchslap.
Se, inte så svårt va?

Om inte; prata med henne, le, visa att du är intresserad av henne.


   
SvaraCitera
Hando

hamsterr:

marcus

Btw, hur gammal är du kompis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hamsterr:

Hur ska man göra då menar du? Jag har inte stirrat någongång heller jag har bara slängt förbi blicken!

4 sekunder är mycket nog.

Det är inte att du direkt behöver göra något NÄR du har ögonkontakt med tjejen, (bortsett från att le liiite?)

utan det är ett sätt att öppna eller läsa av om någon är intresserad, om någon kollar tillbaka mycket så vet man att det finns ofta utrymme att kunna starta en konversation efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

prata med henne

Okej när menar du att jag ska göra det då?

Hando:

hur gammal är du kompis?

15 är jag


   
SvaraCitera

hamsterr:

Så jag skulle vilja ha något tips på hur jag kan göra nästa gång vi får ögonkontakt och för att hon ska förstå att jag gillar hon

Ja tkr du ska le åt henne för att visa att du bryr dig liksom, du kan ju väl hälsa på om du VÅGAR, [bigsmile]


   
SvaraCitera

titta henne i ögonen som om hon vore världens vackraste diamant och le lite småt´t till henne så hon förstår att du tycker hon är något mer speciellt än bara "flickan i rumet" allså en i mängden, sen så när ni väl börjar komma varandra närmare så bjud henne på en ´drink eller börja dansa med henne... sen vet du nog resten.... eller ?


   
SvaraCitera
Hando

hamsterr:

Okej när menar du att jag ska göra det då?

Helt spontant eller något...stöter du på henne i korridoren i skolan så säger du "Schänna're![cool]"
Om inte (jävla tjat "om inte" dit och dit och bla bla bla, kommer inte på något bättre att skriva bara, så det får bli Om inte) pratar du med henne när du känner dig redo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Om inte) pratar du med henne när du känner dig redo.

aa men det är det att jag är rätt feg och vet inte vad jag ska säga.


   
SvaraCitera
Hando

hamsterr:

rätt feg och vet inte vad jag ska säga

Ta första bästa, typ, "Tja, vad ska du ha för lektion nu?" eller något sånt...adda henne på MSN först egentligen och prata med henne lite där, lär du känna henne bättre kan du prata med henne sen i skolan. Bäst att adda henne på MSN innan faktiskt.


   
SvaraCitera