Aviseringar
Rensa alla

När man söker jobb via mail


Paseo
Ämnesstartare

och bifogar sitt CV, vafasen ska man skriva för meddelande. Skriver alltid "Hej här kommer min ansökan till blablabla jag bifogar CV vänliga hälsningar Paseo" typ. Men jag har ju aldrig nånsin fått något jobb så:) ehhh. Va ska man skriva? Ingenting?


   
Citera

   
SvaraCitera

Jag brukar bifoga både CV och ansökan/personligt brev.
Skriver då ungefär:
Hej.

Jag bifogar mitt CV och ansökan i detta mailet.

Med vänlig hälsning

----------------------

Sen skickar jag det.


   
SvaraCitera

Skriver personligt brev i mejlet sen bifogar cv =)


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

oooo tack för hjälpen

har nu sökt jobb i en hotellreception

skulle passa mig jävligt bra, eller hur?

inga särskilda krav förutom gymnasiekompetens, engelskatalande och social

passar mig perfekt ja det tror jag verkligen

dom skulle älska mig om de träffade mig

tänker va såhär positiv pga annars kommer jag aldrig få nåt jobb


   
SvaraCitera

var mer alert kanske


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

är personligt brev ett krav? brukar ba skicka med det om de ber om det i annonsen. kanske därför jag aldrig får nåt jobb uhuhuhu


   
SvaraCitera
time
 time

Jag brukar ba' lista jobben jag haft i själva mailet, plus en kort introduktion då förstås. Försöker hålla det kort och sansat men ser till att något av det jag skriver om handlar om hur just jag skulle kunna göra nytta för just det jobbet jag söker, t ex visar att jag kan något om företaget och berättar om nån vision jag har. Men kortfattat.


Har funkat båda gångerna jag sökt jobb, hoppas att det funkar en tredje gång nu.


   
SvaraCitera

Paseo:
och bifogar sitt CV, vafasen ska man skriva för meddelande. Skriver alltid "Hej här kommer min ansökan till blablabla jag bifogar CV vänliga hälsningar Paseo" typ. Men jag har ju aldrig nånsin fått något jobb så:) ehhh. Va ska man skriva? Ingenting?

Jag brukar skriva en mycket kort introduktion i mailet och sedan länka till en websida med cv. Tror att websida har bättre effekt ty många stänger inte ner flikar i webläsaren lika fort som ett dokument Tumme upp


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

ok inte konstigt att jag inte får nåt jobb

arbetsförmedlingen sa för ett par år sedan att det är smart att ha ett utstickande CV med bilder och en chic ram runt dokumentet. så detta har jag anammat. det kanske var en dålig idé.


   
SvaraCitera

Ring också och nämn att du skickat ditt cv och brev, ställ lite frågor och visa dig intresserad. Man bör kyssa lite röv på det viset och visa att man är intresserad och förmögen att kontakta människor på riktiigt också.


   
SvaraCitera

dazed: Ring också och nämn att du skickat ditt cv och brev, ställ lite frågor och visa dig intresserad.

Arbetsförmedlingen säger att man ska göra detta.
Sen hör man, från andra arbetssökanden och från arbetsgivarna, att arbetsgivarna inte vill bli störda. Särskilt inte om man har en sjö av ansökningar att gå igenom samtidigt som man har mycket jobb att göra.


   
SvaraCitera

Knarko:

Arbetsförmedlingen säger att man ska göra detta.
Sen hör man, från andra arbetssökanden och från arbetsgivarna, att arbetsgivarna inte vill bli störda. Särskilt inte om man har en sjö av ansökningar att gå igenom samtidigt som man har mycket jobb att göra.

Om du har din sjö av ansökningar så kanske man behöver sticka ut som den som inte är socialt efterbliven.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:
Ring också och nämn att du skickat ditt cv och brev, ställ lite frågor och visa dig intresserad. Man bör kyssa lite röv på det viset och visa att man är intresserad och förmögen att kontakta människor på riktiigt också.

Knarko:

Arbetsförmedlingen säger att man ska göra detta.
Sen hör man, från andra arbetssökanden och från arbetsgivarna, att arbetsgivarna inte vill bli störda. Särskilt inte om man har en sjö av ansökningar att gå igenom samtidigt som man har mycket jobb att göra.

tänkte; ska man verkligen va en sån tjötröv
men jag tror att i detta fallet då jag sökte som receptionist är det nog bra pga de sökte en framåt å glad å social person å det visar man la bäst via att prata. tror de skulle bli imponerade. kanske. beror nog på vilket jobb man söker.


   
SvaraCitera

Paseo:

tänkte; ska man verkligen va en sån tjötröv
men jag tror att i detta fallet då jag sökte som receptionist är det nog bra pga de sökte en framåt å glad å social person å det visar man la bäst via att prata. tror de skulle bli imponerade. kanske. beror nog på vilket jobb man söker.

Sant, sant.


   
SvaraCitera