Aviseringar
Rensa alla

När mobbarna addar dig på Facebook


Ämnesstartare

Eeeh okej. Så om en tjej som mobbat dig i mellanstadiet lägger till dig på Facebook, vad gör du då? Hon mobbade mig inte aktivt i högstadiet (men hon var vän med de som mobbade mig då). Jag vet inte. Hon bad om ursäkt efter det värsta utbrottet men hon lugnade aldrig riktigt ned sig utan fortsatte med blickar, kommentarer osv. Är jag dum om jag ba "nää du får inte va min vän på Facebook" och tar det jättepersonligt?

Nu är det iofs försent för jag var så snabb med att acceptera. Antar att det var en liten del i mig som ba "ååh äntligen är jag är accepterad av de coola" och bekräftade vänförfrågan direkt. Men jag undrar hur ni tänker kring det.

Det var trots allt länge sedan osv. Men hon är en av dem som gick ganska långt och t om använde våld. Men.... Det var länge sen nu. Eller hur? Eller? UH Säg nåt.


   
Citera
Ämnesstartare

hade inte accepterat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte varit med om detta än, som tur är.. Eller jo, vid ett tillfälle! Jag tackade nej! [smile]

Aldrig i helvete att jag förlåter dem, de har förstört hela mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vore absolut inte obegripligt om du uttryckte "Nej varför skulle jag det", man behöver inte vara någon jävla Jesus och försöka stå över det hela om man inte vill. Sedan vet jag inte heller vilken nytta du skulle ha av att ha henne som vän på facebook men det kan ju vara jag som inte riktigt förstår facebook i allmänhet.


   
SvaraCitera

om du inte vill ha henne som vän ska du inte det
det spelar egentligen ingen roll om hon mobbat dig eller inte, vill man ha inte kontakt inte vill man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju ingen anledning att ha henne som vän om du inte känner det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte hänt mig så jag vet inte. Tänker att de kanske ångrar sig eller nåt och vill tro att jag hade accepterat för att ge dem en chans i alla fall. Visar det sig att de är dumma i huvudet är det ju bara att ta bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade satt ner foten bara, in your face på mobbaren [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Hade satt ner foten bara, in your face

[wink][bigsmile]


   
SvaraCitera

Ta bort henne bara? Jag förstår inte problemet. Det är bara facebook...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tycker du ska göra en fotbild som det står mrman på [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tycker du ska göra en fotbild som det står mrman på

Får dåligt samvete nu när du har den som visningsbild, känns som jag är skyldig dig det! [blush] Imorgon dårå, nu ska jag sova! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Får dåligt samvete nu när du har den som visningsbild, känns som jag är skyldig dig det! Imorgon dårå, nu ska jag sova!

Aww vad söt du är [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast jag vet inte. Nånstans inom mig känns det bra att ha henne på FB. Är ett sätt att gå vidare, att ba "okej, vi är bara människor, du var 12 och dum". Är förvirrad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ainos:

12 och dum

Men då är det ju en annan sak. Bara lägga till [smile]


   
SvaraCitera