Aviseringar
Rensa alla

När ni tänker på sex, hur länge brukar tankarna vara?


Ämnesstartare

Nachac: Folk för inte statistik på sina sexuella tankar, utan ser till läget nu och generaliserar det. Ett parallellt exempel är ett test där de genom enkäter skulle mäta folks lycka, och hade en grupp som de innan lät hitta en femma och den andra inte. Gruppen med femman upplevde sig signifikant lyckligare.

I så fall är alla typer av självskattningsformulär bara att slänga i papperskorgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: I så fall är alla typer av självskattningsformulär bara att slänga i papperskorgen.

Inte alla typer, men många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Inte alla typer, men många.

Kan man ändå inte tänka sig en jämn spridning på olika parametrar som påverkar resultaten och därmed ändå se tendenser som drar åt ett visst håll? Visst, det duger inte som underlag till en forskningsrapport men det kan ändå vara en vägvisning? Alla tjejer har t ex inte mens samma period.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Kan man ändå inte tänka sig en jämn spridning på olika parametrar och ändå se tendenser som drar åt ett visst håll? Visst, det duger inte som underlag till en forskningsrapport men det kan ändå vara en vägvisning? Alla tjejer har t ex inte mens samma period.

Det kan jag absolut tänka mig, men det känns som att det mer är en mätning av hur ofta man upplever sig tänka sexuella tankar än hur ofta man faktiskt gör det, och i den mån det mäter det senare kan även detta var ett resultat av internalisering. Så vad man får fram är i min mening en generell uppfattning gällande hur testpersonerna upplever sin egen sexualitet, snarare än biologiska diskrepanser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Så vad man får fram är i min mening en generell uppfattning gällande hur testpersonerna upplever sin egen sexualitet, snarare än biologiska diskrepanser.

Okej, det håller jag med om.


   
SvaraCitera

subhuman girl: beror väl helt på huruvida jag tänker på sex "aktivt eller passivt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: subhuman girl: beror väl helt på huruvida jag tänker på sex "aktivt eller passivt".

Razor: När jag skrev "hur länge brukar dessa vara per gång" syftar jag på alla sexuella tankar passiva som aktiva. Tanken är att man ska bedöma vad som sker oftast och hur länge dessa typer av tankar som sker oftast sker. Om man då oftast har aktiva tankar om sex, då bedömer man längden på dessa. Om man oftast har passiva tankar om sex, då bedömer man längden på dessa och röstar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: r

poängen är ju att det är svårt att bedöma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

men passiva tankar kan ju komma och gå samtidigt som en funderar över andra saker.
det är skitsvårt att ta ut medianen på det lixxx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy: poängen är ju att det är svårt att bedöma

chipsreklam: men passiva tankar kan ju komma och gå samtidigt som en funderar över andra saker.
det är skitsvårt att ta ut medianen på det lixxx

Vi tar ett exempel, tankar med sexuellt innehåll per dag: Man får snabba passiva tankar säg 10-15 ggr per dag, de varar oftast några sekunder. De mer aktiva står för ca 2-3 st och de varar i säg runt 10 minuter. Då röstar man hur det brukar vara, alltså det som sker oftast vilket innebär att det blir dessa passiva tankar. Jag ser inte något större problem där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. ingen aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ca 1 ögonblick tills jag mosar'n

ibland är tanken envis, då tar det lite längre tid.


   
SvaraCitera