Aviseringar
Rensa alla

När ska jag acceptera mig själv???


Ämnesstartare


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Ge dig själv komplimanger varje dag, så har du snart bättre självförtroende och så.

Imo känns det bäst att få komplimanger av andra. Eftersom det känns som man ljuger för sig själv annars.


   
SvaraCitera

DoktorMaJk:

Imo känns det bäst att få komplimanger av andra. Eftersom det känns som man ljuger för sig själv annars.

Ska man tvinga någon att ge komplimanger eller?[confused] Nä, dessutom är det bra för ens självförtroende att ge sig själv kompilmanger [no-no]


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Ska man tvinga någon att ge komplimanger eller? Nä, dessutom är det bra för ens självförtroende att ge sig själv kompilmanger

Neej det sa jag inte? det kanske inte funkar för alla att ge sig själv komplimanger. Det är väll ifrån person till person, vad som känns bäst.


   
SvaraCitera

gå ut på stan, och se dig omkring. finns alltid folk som både är fulare och tjockare. kanske kan boosta ditt självförtroende lite iaf.[y]
men vad gäller ditt utseende så mhm, framhäv det du faktiskt tycker är fint typ. tex om du gillar dina armar, bär linnen och främhäv dom eller om du gillar dina ben, bär kjol eller klänning osv.

och unna dig saker, som typ smink, kläder, smycken, osv.
sunka inte ner dig i lodis kläder bara för att du kanske tycker att "det inte spelar någon roll ändåså" du lär bara känna dig ännu fulare då[no-no]


   
SvaraCitera

DoktorMaJk:

Neej det sa jag inte? det kanske inte funkar för alla att ge sig själv komplimanger. Det är väll ifrån person till person, vad som känns bäst.

Tillsist funkar det, har provat det. Har gått från 0 till ungefär 25%[blush]


   
SvaraCitera

Det gäller att inse att utseendet inte spelar någon roll i slutändan. Folk som verkligen älskar dig, älskar dig för den du är och inte för hur du ser ut.

Jag hoppas att jag någon gång kan tänka att jag ser bra ut. Känns inte som att det någonsin kommer komma till mig, men man kan i alla fall försöka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem. Har dock blivit bättre på det på senare tid. Det viktigaste att du försöker göra saker som är roliga att inte tänka efter. Då kommer det automatiskt förr eller senare. Försök inte heller vara nån annan för då går det åt helvete och du blir bara mer osäker och deppig. Det är svårt att säga att folk inte ska tänka efter men jag hoppas att det hjälpte litegrann iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thealice:

blev kallad ful

Fundera lite över den som sa detta. Hur stor andel vettiga värderingar finns hos honom/henne? Då menar jag inte bara ytliga åsikter om vad som är snyggt/fult, utan även allmänna åsikter. Betyder hans/hennes ord något, behöver man ta hänsyn till vad han/hon tycker? Sen ska man heller inte börja överanalysera allt och alla då man lätt kan bli ganska bitter.


   
SvaraCitera

Lyssna på mig, gumman....
Jag vet hur jobbigt och påverkande , hemskt det är att bli nedtryckt och kallad ful, mobbad ... jaduvet. MEN GE INTE UPP! De är dem det är FEL PÅ , INTE DIG. Glöm aldrig det, de måste ta ut sin ilska över nån annan å då råkade de välja dig som offer ...försöka hitta ngt fel som egentligen inte ENS EXISTERAR PÅ DIG. Fortsätt kämpa, never ever give up...live fast, die young x'D hahah 😉 närå, men DU FÅR ALDRIG GE UPP, LOVA MIG DET HONEY?! Life is sweet, keep up good working,k?
DU fixar det här , och jag har lärt mig det här: - DET ÄR INTE FÖRENS DU GER UPP SOM DU KAN KALLA DIG SJ FÖR EN FÖRLORARE. </3 Så never ever GIVE UP BABY <3. K? PUSS (L) Snacka med mobbarna allvarligt, och säg jaså när de säger att du är ful och hur är det med dig sj då eller typ...Jag kanske är ful, men jag är en underbar person lr jag kanske är ful men titta på dig, if i'm ugly then SO ARE YOU ;S eller typ...jag kanske är ful, men du är inte mkt finare som du håller på. Det gör dig ful att mobba andra, bara så du vet det ;S;S. haha ;P typ jäävla tönt XD Lycka till gumms, snacka me kurator, vänner, föräldrar och GLÖM FFS INTE ATT SNACKA UT ME MOBBARNA, NUUU! ;P står vid din sida och hejar på dig. PUSS<33


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ho... [smile]
Det är inte kul att leva med ett självförtroende på 0. må jag säga. [n]

Börjar alltid lite smått... sen växer det sig större. [smile] som en ond cirkel ungefär..

man tar åt sig av minsta lilla som någon jävel spottar ut sig på en och sedan inbillar man sig massa saker om sig själv. man blir inbillningsjuk tillslut.
well, har växt upp utan ett riktigt självförtroende och... som sagt, livet blir inte så lätt då. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla tjejer är överkänsliga mot såna ord. Världen är proppfull med olika personer: Sportfånar som säger sånt för att de är hjärntvättade av all hälso och utseende fasoner. Coooola människor som säger så till i princip alla för att de vill att andra ska må dåligt. Såna som vill öka sitt eget självförtroende på andras bekostnad.

Beskriv för oss hur den som kallade dig det var som person. Beskriv ditt utseende för oss så kan jag hjälpa dig ännu mer.


   
SvaraCitera

ett tips är att sluta kolla dig i spegeln så ofta. undvik att prova kläder i provrum. då tänker man ej lika mkt på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigereyes:

MEN GE INTE UPP!

Jag håller med. Livet går ut på att inte ge upp. Du tjänar mycket på det och det ger dig framgång, oavsett om det handlar om utseendet, studierna och allt annat.


   
SvaraCitera

Den 14 mars klockan 15:34 börjar ditt nya liv.


   
SvaraCitera