Aviseringar
Rensa alla

När ska man acceptera sin vikt?


Lounge
Ämnesstartare

Randroid:

Då handlar det enbart om estetik och då behöver man inte vara nöjd.

det är drygt att inte vara nöjd


   
SvaraCitera

Lounge:

det är drygt att inte vara nöjd

Det är drygt att vara nöjd, då slutar man kämpa.


   
SvaraCitera

Lounge:

jag tycker inte det, jag tycker den är överallt från 12 till 70 typ

Jag menar huvudsakligen. Man förstörs väl av dagens ideal.
Fast ätstörningar är vanligast i ungdomen, vilket berättar om var problemet primärt bot. Fast ätstörningar ska enligt Freud och hans män vara en revolt mot att bli vuxen. Det är ett så grovt problem.


   
SvaraCitera

Lounge:

ja, såklart, men jag vill kunna hantera en viktuppgång

Några få kilon gör ju varken till eller från, du ser ju hur du ser ut, bryr du dig inte så mycket om vikten i sig så kan du ju hantera en uppgång. Det är vanligt att gå upp och ner ett par kilo varje dag och ibland väger man mer och ibland mindre. Tränar man går man ju dessutom upp i muskler.


   
SvaraCitera

Jag gick upp en del förra året. Skaffade bil och har ett allmänt beroende av bullar.

Vid årsskiftet insåg jag att min klädstil inte passade mig som lönnfet.
Början på februari så började jag springa nästan varannan dag, slutade äta bullar, åt mindre portioner.
Gav det tid och nu har jag gått ned 10 kilo.
4kg till och jag väger det jag vill väga. Då satt kläderna som bäst.

Jag är vanligtvis en stor matförespråkare. Ät och var glad. Ingen bryr sig i nästa liv.
Men jag gillar min klädstil, så åtgärder behövde vidtas.


   
SvaraCitera

tänker inte så mycket på vikt som siffra, mer på typ hur min kropp känns. ba när jag känner mig lite fettig eller mina abs(RIP[cry]) börjar försvinna eller ja ba märker att det går att klämma nånstans som jag tänker att jag borde gå ner i vikt.

eller till en viss gräns iaf. om jag skulle se att jag vägde typ 75 kilo skulle jag nog bli ganska"[censur][chocked]". men sålänge jag väger typ 65-68 kg bryr jag mig inte så mycket pga vet att det är där jag är så smal som jag brukar vara och är nöjd med min kropp.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Randroid:

Det är drygt att vara nöjd, då slutar man kämpa.

nej, det är inte drygt att vara nöjd med enstaka ting [crazy]

mopsen:

Man förstörs väl av dagens ideal.

ja, det är verkligen så. hur förändrar man något som blivit hjärntvättad av hela sitt liv?

mopsen:

Fast ätstörningar är vanligast i ungdomen, vilket berättar om var problemet primärt bot.

fast frågan är om det ter sig i andra former bland vuxna. tror att medelålderstanten som jobbar som sjuksköterska och dricker natur diet shakes (stereotyp i mitt huvud) har en annan omgivning kring sig än ungdomen. de är som en klan, de där medelålders sjuksköterskorna, tror de accepterar "misslyckanden" på ett annat sätt tillsammans, men ändå har som ideal att vara smal. bara en teori.

mopsen:

Fast ätstörningar ska enligt Freud och hans män vara en revolt mot att bli vuxen. Det är ett så grovt problem.

tycker jag låter märkligt

Nachac:

bryr du dig inte så mycket om vikten i sig

lätt att säga i praktiken. men tänk dig att du blivit hjärntvättad i 22 år, hur lätt är det att ta till sig det? helt omöjligt

Nachac:

Det är vanligt att gå upp och ner ett par kilo varje dag och ibland väger man mer och ibland mindre.

jo, jag vet, men nu har jag gått upp sedan jag slutat röka. dessutom handlar det bara om 1-2 kg dagligen.

Nachac:

Tränar man går man ju dessutom upp i muskler.

skulle tro att den gemene tjejen inte styrketränar för att den går upp i kg.. lol. då ägnar man sig hellre åt lågintensiv träning som bryter ner fettet och muskler.


   
SvaraCitera

men har nog inte så mycket med "samhället" att göra. det finns ju inget bra i att lägga på sig fett om man inte är undernärd.

så om man har en vikt där man känner sig helt nöjd och lagom osv. och sedan går upp 5 kg i fett, så är det ju bara helt naturligt att vilja gå ner dem igen. inget konstigt med det.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Men jag gillar min klädstil, så åtgärder behövde vidtas.

om du tänker efter så är det ju sjukt, men typisk produkt av dagens samhälle

Nintendos BFF:

tänker inte så mycket på vikt som siffra, mer på typ hur min kropp känns

ja, det var ju inte bättre [crazy] känsla behöver nödvändigtvis inte vara sanning

Nintendos BFF:

eller till en viss gräns iaf. om jag skulle se att jag vägde typ 75 kilo skulle jag nog bli ganska"[censur][chocked]". men sålänge jag väger typ 65-68 kg bryr jag mig inte så mycket pga vet att det är där jag är så smal som jag brukar vara och är nöjd med min kropp.

ja, vi är ju lika då. viktuppgång är drygt. det är tråkigt att det är så, men inte märkligt


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men har nog inte så mycket med "samhället" att göra. det finns ju inget bra i att lägga på sig fett om man inte är undernärd.

men grejen är ju den att man ska KLARA psykiskt att lägga på sig fett om man nu gör det. är ju inte ohälsosamt att lägga på sig fett så länge det inte är fetma. du är verkligen en produkt av samhällets tänk [crazy] du ser inte det sjuka med det.

Nintendos BFF:

så om man har en vikt där man känner sig helt nöjd och lagom osv. och sedan går upp 5 kg i fett, så är det ju bara helt naturligt att vilja gå ner dem igen. inget konstigt med det.

"helt naturligt" enligt samhällets sjuka basis


   
SvaraCitera
höna

tror man gör det när man är nöjd, faktiskt. eller hoppas iallafall det


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

höna:

tror man gör det när man är nöjd, faktiskt. eller hoppas iallafall det

"nöjd" i dagens samhälle pekar nedåt inte uppåt


   
SvaraCitera

Lounge:

lätt att säga i praktiken. men tänk dig att du blivit hjärntvättad i 22 år, hur lätt är det att ta till sig det? helt omöjligt

Givetvis är detta generellt svårare att motstå för kvinnor, men knappast omöjligt. Regelbunden träning är bra, för då vet man att man inte är i farozonen och man har kontroll på sin kropp (och så är det nyttigt.)

Lounge:

jo, jag vet, men nu har jag gått upp sedan jag slutat röka. dessutom handlar det bara om 1-2 kg dagligen.

Om det är en stadig trend som du vill undvika får du ju helt enkelt lägga om dina vanor, men det är kroppens utseende och hur du känner dig som spelar roll, inte vikten i sig.

Lounge:

skulle tro att den gemene tjejen inte styrketränar för att den går upp i kg.. lol. då ägnar man sig hellre åt lågintensiv träning som bryter ner fettet och muskler.

Det är inte som att man bygger muskler av enbart styrketräning, har du sett löparben? Personligen tycker jag det är mycket snyggt med vältränade kroppar och dessutom bränner en vältränad kropp energi effektivare än en otränad.


   
SvaraCitera
höna

Lounge:

"nöjd" i dagens samhälle pekar nedåt inte uppåt

förstår inte vad du menar riktigt.[sad] menar att man accepterar sin vikt när man är nöjd, det betyder ju inte att man liksom skulle klara av en viktuppgång... men nöjd blir man kanske


   
SvaraCitera

Beror väl på, men när man accepterat sitt inre skulle jag tro. Eller när man får allvarligare problem och inser att är man inte kraftigt överviktig så gör det ingenting.


   
SvaraCitera