Aviseringar
Rensa alla

När skall man ha barn?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder.. när skall man ha barn?


   
Citera
Ämnesstartare

När man är redo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är olika för olika människor, det beror väl på när man känner sig redo och har förutsättningarna för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland, Anura, orkar jag inte med dina frågor. Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill nog ha det efter att jag är klar med min utbildning, dvs när jag är typ 25


   
SvaraCitera

När man har tid för dem.


   
SvaraCitera

...........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Ibland, Anura, orkar jag inte med dina frågor. Skål

va? Vrf? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att om man får barn efter man har fyllt 30 löper barnet större risk för kroniska sjukdomar. Minns ej om detta gällde båda könen eller bara ett.

Anyways, ha ingen brådska, min pappas kompis blev far vid 48 och han Bolibompa Fredrik (fast det är väl ingen som kommer ihåg honom, korkade 96:or och neråt) blev pappa rätt nyligen, 49 år gammal. Tror båda deras respektive blev friska barn.


   
SvaraCitera
mynona

När och om man vill. Det är ingen självklarhet att alls göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
...........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Har hört att om man får barn efter man har fyllt 30 löper barnet större risk för kroniska sjukdomar. Minns ej om detta gällde båda könen eller bara ett.

det kan nog stämma.. fast har ju hört om folk som har fått barn vid över 40års åldern och fått friska barn :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
Jag vill nog ha det efter att jag är klar med min utbildning, dvs när jag är typ 25

Jaha, ok. Lycka till.. 🙂


   
SvaraCitera

Stekaren: Har hört att om man får barn efter man har fyllt 30 löper barnet större risk för kroniska sjukdomar. Minns ej om detta gällde båda könen eller bara ett.

risken för t ex downs syndom ökar med åldern hos kvinnor. för män spelar mig veterligen åldern ingen roll.


   
SvaraCitera

Anura:

det kan nog stämma.. fast har ju hört om folk som har fått barn vid över 40års åldern och fått friska barn :p

det betyder ju typ ingenting att du har hört att det har hänt...


   
SvaraCitera