Aviseringar
Rensa alla

När slutar man växa i längden, jag vill bli längre


nymfparanoia:

ar hört att man växer i 2 år efter man fått mens. Men. Det vekar inte stämma så det är väl individuellt

Aha, verkar som alla hör olika. Så jo, individuellt är det. [crazy]


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Tackar för svaren.
Jo, mina föräldrar är inte så långa, eller visst, beror ju på hur man ser saken...
Mamma är 173, pappa är 175 och jag är någonstans därimellan! (Ja, 174)
Så min mamma är längre än genomsnittet, pappa är kortare än genomsnittet.
Och om ni är intresserade så är storasystern 171, brorsan 180.
Ska fråga när de slutade växa i min familj, men tror jag frågar tjejerna först.

pendu:

Man växer väl typ 5-10 cm efter man fått sin första mens iaf.

Gör man? Låter ganska mycket. Men jag hoppas det är rätt, tjo.
Jo, men jag har haft menstraution i strax ett år. Vet inte riktigt hur lång jag var i början på sjuan, men det var väl ungefär som vad jag var nu, jag mätte mig inte så mycket då. Brukade säga att jag var 175 ganska ofta.


   
SvaraCitera

Yaren:

Gör man? Låter ganska mycket.

Det är som sagt individuellt, men tror du har ganska god chans att bli 180.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Juste vill bara säga att min bror är storebror.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

pendu: Ja det låter ju bra 🙂
Förresten, växre man mer om man äter och sover? Har hört att om man får gott om energi till kroppen så växer man mera.


   
SvaraCitera

Yaren:

Förresten, växre man mer om man äter och sover? Har hört att om man får gott om energi till kroppen så växer man mera.

Vet ej säkert men tror att om man är undernärd så kan det påverka växten. Annars tror jag inte det gör så stor skillnad


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Jag är underviktig... tror jag, men det har jag typ alltid varit och jag har alltid ätit.
Och jag har vuxit...


   
SvaraCitera

Varför bli 180 som tjej? då är man längre än majoriteten killar och ser ut som en skyskrapa


   
SvaraCitera

Yaren:

Mamma är 173, pappa är 175 och jag är någonstans därimellan! (Ja, 174)Så min mamma är längre än genomsnittet, pappa är kortare än genomsnittet. Och om ni är intresserade så är storasystern 171, brorsan 180.

är din bror färdigväxt?
låter ärligt talat inte jättetroligt att du blir 1,80, men vad vet jag


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Wingman:

Varför bli 180 som tjej? då är man längre än majoriteten killar och ser ut som en skyskrapa

Min dröm är att bli modell. Iförsig kanske de accepterar tjejer redan om de är 170, men ändå
Och jag gillar att vara lång för då känner man sig inte så liten.
Jag tänker inte som normala tjejer gör, tror jag...


   
SvaraCitera
Exner

173 cm är den under gränsen hos de flesta agenturer - viktigast är egentligen att ha långa ben.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är din bror färdigväxt?
låter ärligt talat inte jättetroligt att du blir 1,80, men vad vet jag

Jag vet inte. Han är 16 år och äter som en häst 😀
Han kommer säkert att bli längre, när han var 12-13 och jag var 10 så var vi ganska jämnlånga, tror jag, men det har nog med att killar växer senare än tjejer. Jag har typ alltid varit lång (för åldern, alltså)


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Exner:

173 cm är den under gränsen hos de flesta agenturer - viktigast är egentligen att ha långa ben.

Det har jag.


   
SvaraCitera

väldigt individuellt.
jag slutade när jag var 15-16år men det kan ta upp tills att man är 18-20år så du kommer nog kanske växa än mer.


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Knarko:

väldigt individuellt.
jag slutade när jag var 15-16år men det kan ta upp tills att man är 18-20år så du kommer nog kanske växa än mer.

Okej, fast nu är ju jag tjej...


   
SvaraCitera