Aviseringar
Rensa alla

När var du som mest nervös?


Ämnesstartare

Har du kallsvettats/vibrerat av nervositet någon gång? Vore intressant att höra i vilka situationer folk har varit som mest nervösa. Berätta gärna!


   
Citera
Ämnesstartare

Det var under att förhör som gick på tid. Trodde jag skulle svimma...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Högt upp på min lista kommer:
Redovisningar i skolan (hör ihop med den sociala fobi jag hade tidigare).
På uppkörningen.
När jag skulle sjunga på ett bröllop och Robert Wells satt i publiken.
Första gången jag pratade med Fredrik Lindström (haha).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Det var under att förhör som gick på tid. Trodde jag skulle svimma...

Vad för förhör? Mm, känner igen den känslan - inte kul alls!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har scenskräck och mild socialfobi #egendiagnos. Vågar knappt räcka upp handen i klassrummet.


   
SvaraCitera
time
 time

När jag ska föreläsa är jag alltid jättepirrig, brukar skaka och prata alldeles för fort, men allra mest nervös var jag när jag skulle vara med i frågesport på tv och de filmade mig under presentationen. Jag trodde jag skulle svimma eller ramla, skakade så mycket. Ser inte så jättemycket fram emot att se om det faktiskt syns hur nervös jag var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inför avgörande besked som jag ska få ta emot som jag inte kan påverka. I kniviga eller skarpa situationer är jag ofta lugn och fokuserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vackervedder:

Vad för förhör? Mm, känner igen den känslan - inte kul alls!

gångertabellan haha xD


   
SvaraCitera

Började i en ny skola en gång och var tvungen att gå med i en grupp med elever som skulle redovisa någon töntig uppsats. Läraren tvingade upp mig bredvid dem andra och jag skulle läsa upp någon annans papper högt. Läste något skitfjantigt han hade skrivit och började skratta för mig själv och förstörde hans chans till MVG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltid


   
SvaraCitera

När jag satt i elevrådet så skulle vi som var med i elevrådet presentera oss inför alla 400 tvåor i gymnasieskolan på en stor scen. När jag kom dit fick jag veta att jag skulle prata om två-tre powerpointbilder. Var inte alls förberedd på det och visste inte ens vad som var på bilderna. Det var hemskt måste jag säga. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att skilja nervositet från rädsla. Har aldrig varit rädd för att göra bort mig eller liknande. Men har varit i flera situationer där jag inte känt mig väldigt otrygg.


   
SvaraCitera
Draug

Otaliga x, fast mest nervös har jag väl varit vid de tillfällen när man trott att ens sista dag varit i antågande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ varannan Dag Pga ångest


   
SvaraCitera

troligtvis under min uppkörning. var så nervös att jag inte kunde hitta dragläget för att benen skakade så mycket. var skitnervös första gången jag skulle undervisa också


   
SvaraCitera