Aviseringar
Rensa alla

När vi svimmar...


Ämnesstartare

Jag svimmade häromdagen... hade badat bastu, efteråt mådde jag illa, blev yr så jag satte mig på en stol. Sen kände jag hur det slog lock för öronen och sen blev det svart för ögonen. Sen vaknade jag av att stolen föll omkull och likaså jag. Blev typ chockad när jag vaknade, klev fort som attan upp och lade mig på sängen och funderade på vad som just hänt. Det kändes som att bli återfödd eller något. Som om man varit borta från kroppen och sen kommit tillbaka. Detta fick mig att börja fundera över vad som egentligen händer med SJÄLEN när vi svimmar.
Att svimma innebär att förlora medvetandet till sin kropp. Vi drömmer inte och inte heller dör vi. Men det känns faktiskt som om man dör när man svimmar.
När vi drömmer finns själen i kroppen, när vi dör så lämnar själen kroppen. När vi svimmar så är det ju nästan som om man "halvdör".. jag menar..man är ju inte i medvetande längre.. och det är man ju inte heller när man dör.
Så Vart tar själen vägen när man svimmar? Vad gör själen då?


   
Citera
Ämnesetiketter

samma sak som när man sover antagligen. Vad det är vet jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

Så Vart tar själen vägen när man svimmar? Vad gör själen då?

den tar lunch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser ingen anledning till varför själen skulle göra något speciellt när man svimmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

samma sak som när man sover antagligen. Vad det är vet jag inte

när man sover så drömmer man...

när man svimmar blir det bara tomt...


   
SvaraCitera

JagärMalin:

när man sover så drömmer man...

när man svimmar blir det bara tomt...

drömmer du ALLTID?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

drömmer du ALLTID?

de säger att man alltid drömmer men att man inte alltid kommer ihåg dom...

men om det nu är som att drömma när man svimmar... varför har aldirg någon drömt när de svimmat?

När man svimmar så fungerar väll inte tankehjärnarn eller gör den?
Drömmar är just tankar.
Inte kan man tänka när man är avsvimmad?

Det är lite knepigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men själen måste väll finnas kvar i kroppen.. eftersom kroppen lever vidare.. hjärtat slår och man andas. Man blir bara tanklös...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller tänk er en person som ligger i koma.. det är väll i princip samma sak, fast det sker i en längre tid. Sitter själen då i ens kropp på kafferast och väntar? [tard]

det är ju typ som att vara levande död..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JagärMalin:

de säger att man alltid drömmer men att man inte alltid kommer ihåg dom...

Nej, det gör de inte.


   
SvaraCitera

yesyesknark:

drömmer du ALLTID?

Alla drömmer, alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Alla drömmer, alltid.

ja men när man är avsvimmad så gör man inte det.
Man är alltså så gott som död. Men ändå inte.


   
SvaraCitera

JagärMalin:

ja men när man är avsvimmad så gör man inte det.

Det har jag inte påstått heller.

JagärMalin:

Man är alltså så gott som död.

Nej, det är man inte.
Man är bara inte vid medvetande.


   
SvaraCitera

Jag snöt mig en gång och då slog det lock för ena örat. Då höll jag på att svimma. Kunde inte fästa blicken på nåt... Det bara snurrade. Vilket inte har med saken att göra.

Men att svimma är väl... Asså man dör ju inte, så själen borde bara bli i nåt shut down läge. Hela kroppen bara trycker på OFF för att skydda sig själv. Och sen på ON igen när erroret är fixat. Som en dator typ.


   
SvaraCitera

JagärMalin:

SJÄLEN

påhitt?

JagärMalin:

Men det känns faktiskt som om man dör när man svimmar

grymt att dö isf, var ju ballt att svimma. blev varm, rummet började snurra, det svartnade framför ögonen


   
SvaraCitera